Podľa GfK budú výhodnou lokalitou aj menšie mestá ako Dolný Kubín alebo Michalovce. Ako príklad expanzie nákupných centier uviedla GfK mesto Nitra, kde už k dvom existujúcim, majú v horizonte najbližších dvoch rokov pribudnúť ešte štyri nové nákupné centrá. Rozsah predajných plôch na obyvateľa, tak podľa GfK bude v Nitre väčší ako samotný počet obyvateľov.
Z regionálneho hľadiska má najvyššie zastúpenie nákupných centier Bratislavský kraj, pričom samotná Bratislava má tretinový podiel zo všetkých predajných plôch nákupných centier na Slovensku. Po nej nasleduje Košický kraj s 13-percentným podielom a Nitriansky kraj s 12-percentným podielom na predajných plochách nákupných centier. Najmenej sa na predajnej ploche nákupných centier podieľa Trnavský a Žilinský kraj.
Z prieskumu ďalej vyplýva, že hlavným lákadlom pre návštevníkov nákupných centier sú renomované značky. "Slovenský zákazník sa stáva náročnejším a od nákupných centier očakáva ďalšie doplnkové aktivity a služby," uvádza sa v správe z výskumu. Zábavné zariadenia bývajú súčasťou iba najväčších nákupných centier, pričom najčastejšou formou je v súčasnosti multikino, ktoré je prítomné v piatich nákupných centrách na Slovensku.