StoryEditor

Výdavky na reklamu v roku 2008 vzrastú

03.12.2007, 23:00
Autor:
SITASITA
Celosvetové výdavky na reklamu by mali v budúcom roku vzrásť o 6,7 %. Pod ich výrazný nárast sa podpíšu najmä olympijské hry v Číne a prezidentské voľby v USA.
V pondelok o tom informovala mediálna a prieskumná agentúra ZenithOptimedia, ktorá taktiež uviedla, že výdavky na reklamu vo svete v budúcom roku ďalej výrazne ovplyvní európsky šampionát vo futbale, ako aj vysoký rast na rýchlo sa rozvíjajúcich trhoch. Na vývoj ukazovateľa bude naopak negatívne vplývať americký trh, ktorý čelí problémom vyplývajúcim z úverovej krízy a oslabenia tamojšieho bytového sektora. Správa ďalej uvádza, že Čína do roku 2010 prekoná Nemecko a stane sa štvrtým najväčším reklamným trhom na svete. Rusko sa posunie zo súčasného štrnásteho na šieste miesto.

Medziročný rast ovplyvnia najmä celosvetové podujatia, konajúce sa iba raz za štyri roky, ktorých výdavky na reklamu budú predstavovať 6 mld. USD. Reklama na Olympijské hry bude stáť 3 mld. USD, prezidentská kampaň v USA 2 mld., USD a európsky šampionát vo futbale 1 mld. USD. V prípade, že by sa spomínané udalosti nekonali, rast výdavkov by v sledovanom období dosiahol výšku 5,4 %. ZenithOptimedia označila Egypt, Kazachstan, Bielorusko a Srbsko za najrýchlejšie rastúce reklamné trhy. V správe sa ďalej uvádza, že internetová reklama medzi rokmi 2006 až 2010 zdvojnásobí svoj trhový podiel na úkor ostatných médií.

(1 USD = 22,464 SKK)
menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
24. november 2024 10:59