Seriál Pojišťovna štěstí, ktorý ste režírovali, bol najúspešnejší televízny seriál, odkedy sa sledovanosť meria peoplemetrami. Čo všetko treba na to, aby sa to podarilo?
Okolností je mnoho, ale predovšetkým je to správne zvolená a spracovaná téma. Ak si zvolíte príbeh o vodičovi tanku a jeho ťažkej práci, neuspejete. Ale ak tento vodič prežíva zaujímavý vzťah okorenený peripetiami, už máte šancu. Musíte zvoliť príbeh, s ktorým sa bude divák identifikovať, kde nachádza prvky svojho života a riešenie situácií, ktoré prežíva alebo sa s nimi stretol. Ďalej, ak máte tému, musíte k nej dobudovať dostatok emócií, autorských alebo realizačných. To sú komponenty, ktoré tvoria základ úspešného televízneho diela. Ľahké, že?
Slovenskí diváci mali možnosť vidieť novú sériu Nemocnice na okraji mesta, českí sledovali aj Rodinná pouta, konkurencia je veľká.
Rodinná pouta mali a majú zhruba polovičnú sledovanosť ako Pojišťovna štěstí. Je to cieľová skupina, ktorú môžete zasiahnuť priemerným príbehom, nemusíte ísť na ňu s veľkým exkluzívnym seriálom. Ak však chcete ľudí zasiahnuť globálne, námet a spracovanie musia byť iné. Nemocnica na okraji mesta, hoci bola nedobre spracovaná, mala vysokú sledovanosť. Veď aj na koncert najslávnejšieho speváka ľudia prídu, aj keby chrapotal. Taká je televízia.
Na Slovensku v súčasnosti žiadny seriál nemáme.
Ten akútny dopyt diváka po pôvodnom slovenskom seriáli príde, vyžiada si ho. S diváckou priazňou sa žiadna televízia nemôže zahrávať. Nemôžete si myslieť to, čo si mysleli televízni producenti pred rokom 1989 - že divák sa nechá televíziou vychovávať. S divákom musíte pracovať ako s fenoménom, ktorý jednoducho existuje a...
Zostáva vám 85% na dočítanie.
