StoryEditor

Príjemné "chladomorne"

16.06.2003, 00:00

V troch zo 78 firiem, ktoré inzerujú v Zlatých stránkach klimatizačnú techniku, nevedeli určite, či im zákazníkov privádzajú viac horúčavy alebo zvyšovanie pohodlia v príbytkoch. Kto sa rozhoduje v sparnom lete, však asi najskôr uvažuje o ventilátoroch, až potom o klimatizácii. Ladislav Prieložný, vedúci technického odboru bratislavskej spoločnosti ABC Klima, tvrdí, že z roka na rok stúpa záujem o klimatizačné zariadenia do bytov a rodinných domov. Nepomerne väčšiu časť klientely firiem dodávajúcich klimatizáciu však tvoria veľké nákupné strediská, bizniscentrá, banky, hotely, reštaurácie, stavitelia reprezentačných a administratívnych budov či kancelárií a firmy, ktoré potrebujú klimatizované priestory kvôli výrobným technológiám.
Najprv autá, potom byty. Klimatizačné zariadenie v aute je už pomerne bežné. Polovica nových škodoviek (menej Fabií, viac Octavií) sa už kupuje s klimatizáciou. Do firiem, ktoré montujú do áut "klímu", prichádzajú majitelia jedno-, dvojročných väčších áut západnej výroby a chcú klimatizáciu dodatočne. Pri kúpe auta si mysleli, že sa bez nej zaobídu alebo na ňu vtedy nemali. Dodatočná inštalácia vyjde na 50- až 60-tisíc Sk.
"Je to absurdná situácia," tvrdí Karla Gondálová, marketingová manažérka spoločnosti Auto...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = dennik/iformat, menuAlias = iformat, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
23. december 2024 04:36