StoryEditor

Nadiktujte mi prosím pozíciu F4 z vašej karty

05.12.2007, 23:00
Autor:
inzerciainzercia
"Je pondelok, pol jednej. Ideálny čas na obed," hovorí si pán M., malý podnikateľ a živiteľ štvorčlennej rodiny.
(inzercia)

Nestihne sa však ani postaviť od stola, keď mu zazvoní telefón. Zo slúchadla naňho prehovorí príjemný ženský hlas, predstavujúc sa ako pracovníčka nemenovanej banky.

Ž.H.: "Pán M., potrebovala by som, pre zvýšenie spokojnosti a bezpečnosti pri vedení Vášho účtu overiť niekoľko údajov. Mali by ste na mňa, prosím, dve minútky?"

Pán M. trošku namrzene zašomre. Ponorí sa ešte hlbšie do kresla, je mu jasné, že telefonát bude dlhší, ako sľúbené dve minútky. V záujme bezpečnosti jeho dlhodobo hromadených úspor s rozhovorom nakoniec súhlasí.

Ž.H.: "Vy si nechávate potvrdzovať odchádzajúce a prichádzajúce platby prostredníctvom SMS správy, ak sa nemýlim..."

p.M.: "Nie, túto vašu službu zatiaľ nevyužívam."

Ž.H.: "Ach, pardon, áno, už tu vidím poznámočku kolegynky. Takže svoje, platby cez internet banking potvrdzujete iba prostredníctvom GRID karty?"

p.M.: "Áno, veď aj minule som vám na pobočke hovoril, že mi to stačí."

Ž.H.: "Samozrejme, pán M., ale viete, bezpečnosť pri Internet bankingu je naozaj dôležitá, považujeme za svoju povinnosť informovať klienta o ponuke a predstaviť mu efektívnejšie prostriedky. K tým by sme sa ešte počas dnešného rozhovoru dostali. Rada by som Vás poprosila, keby sme mohli prejsť k spomínanej kontrole údajov. Vedeli by ste mi prosím povedať číslo z Vašej GRID karty pri pozícii D4?"

p.M.: "8417, bude tento rozhovor trvať ešte dlho?!"

Ž.H.: "Nie, sľubujem, že už iba dve minútky...iba si podľa jednotlivých pozícii overíme, či sedí vaše sériové číslo GRID karty, aby Vaše platby prebiehali absolútne bez komplikácii.... Na pozícii B6 by ste tým pádom mali mať uvedené číslo......moment.... hneď to zistím..... ešte chvíľočku.........."

p.M.: "4943 a sériové číslo karty je 0007497205"

Ž.H.: "Ach, áno, práve to tu vidím, ďakujem. S rozhovorom sme takmer pri konci, skontrolujeme si iba, či sa viete bez problémov prihlásiť..... Vaše identifikačné číslo pri prihlasovaní je 0104456313?"

p.M.: "Ženská, máte vy vôbec otvorené moje záznamy?! Prihlasujem sa pod číslom 14628975."

Ž.H.: "Prepáčte, hapruje nám tu systém, to viete - tie počítače. Už naozaj len posledná pripomienka - naša banka v rámci prevencii krádeží cez internet zaviedla povinnú zmenu hesla po dvoch mesiacoch. Vidím, že vy ste si heslo menili už veľmi dávno."

p.M: "To je pravda."

Ž.H.: "Aké by ste chceli vaše nové heslo? Prosím, vyhláskujte mi ho."

p.M: "Počkajte... Dobre, už mám. Hláskujem: H ako Hana, A ako Andrej, B ako Beáta, E ako Eleonóra, S ako Samuel."

Ž.H.: "HABES. V poriadku, ďakujem. Teraz už len overíme vaše staré heslo, aby sme si boli naozaj istí, že hovoríme s majiteľom účtu. Nadiktujte mi prosím vaše staré heslo, opätovne ho hláskujte."

p.M: "BALADA. B ako Beáta, A ako Andrej, L ako Laco, A ako Andrej, D ako Daniel, A ako Andrej."

Ž.H.: "pán M., ďakujem veľmi pekne. Nemám ďalšie otázky, kontrolou sme zistili, že všetky Vaše údaje sú v absolútnom poriadku. Heslo vám bolo zmenené. Ďakujem Vám za trpezlivosť a čas, veľmi ste mi pomohli. Príjemný zvyšok dňa želám....."

Tiež sa Vám zdá, že niečo nie je v poriadku?
Viete čo je social engineering?

Čítajte viac na www.kartacitacka.sk


menuLevel = 2, menuRoute = dennik/inzercia, menuAlias = inzercia, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
22. november 2024 12:03