StoryEditor

Príde nájomný vrah monštier

19.03.2007, 23:00
Európsky trh očakáva hernú adaptáciu slávnej ságy o zaklínačovi Geraltovi.

Vkrádate sa temnou kobkou. Cítite, ako vám v žilách pulzujú magické elixíry a vaše zmysly sa stávajú citlivými na každý, hoci aj vzdialený, pohyb či zvuk.
Dobre viete, že niekde v temnote číha krvilačné monštrum. Za jeho smrť vám starosta neďalekej dediny zaplatil kráľovsky, aj keď vojna s Nilfgaardom zúri a časy sú zlé. Dobrý zaklínač - zabijak príšer nikdy nie je lacný a bielovlasý Geralt z Rivie to dobre vie.
Náhle cítite, ako sa vám na krku začína chvieť váš magický medailón. Znamená to prítomnosť mágie, vampír je blízko. Rýchlosťou blesku vyskakuje z tmy s jediným cieľom: prehryznúť vašu krčnú tepnu a nasýtiť sa krvou.
Zaklínač je však rýchlejší, veď ho vytrénovali v Kaer Morhen. Boj netrvá dlho, štyristoročný život vampíra sa končí ani nie sekundovým poloblúkovým sekom. Zachrčí a jeho bezvládne telo sa zosunie na zem po striebornej čepeli mahakamského meča Sihill. Geraltovi sa skončil ďalší pracovný deň.
Predstavujeme hru The Witcher (Zaklínač), jeden z najočakávanejších herných titulov roka.

Sviatok fanúšikov
"Poľský Tolkien" Andrzej Sapkowski určite zo seriálového spracovania svojej kultovej fantasy ságy nebol nadšený. Nový RPG titul The Witcher z dielne poľského štúdia CD Projekt Red však má predpoklady stať sa jednou z najlepších PC hier v tomto žánri. Na vývoji sa údajne podieľal aj sám Sapkowski a podľa doteraz zverejnených informácií sa vyznávači veľkých príbehov, monštier a potokov krvi striekajúcich z odseknutých hláv a údov majú na čo tešiť. Aj sa tešia, veď sedemdielna knižná sága patrí v žánri k najčítanejším v strednej a vo východnej Európe.

Zaklínač je dôkazom, že aj v ére hracích konzol je žáner počítačových hier stále atraktívny a má hráčom čo ponúknuť. Poľský projekt totiž poskytne v tomto smere skutočnú špičku. Niektorí odborníci mu dokonca predpovedajú budúcnosť prelomového titulu v oblasti Role Playing Games, v ktorých sa hráč stotožňuje s postavou pohybujúcou sa v imaginárnom svete, pričom sa musí doslova vžiť do jej správania a viery. V tom všetkom má The Witcher najvyššie ambície - autori sa dokonca netaja tým, že chcú priniesť prevrat, aký naposledy na herný trh vnieslo RPG Diablo od Blizzard Entertainment.

Vysoká liga
Kým sa teda staneme vo chvíli, keď si na počítači spustíme Zaklínača? Geralt z Rivie alebo aj Biely vlk (elfsky Gwynnbleidh) je na prvý pohľad človek. Prvý pohľad však neklame len v reálnom svete, ale aj v Sapkowského Severnom kráľovstve. Geralt je neľudsky rýchly a smrtonosný mutant, vytrénovaný na zabíjanie monštier. Nie je to však niekto ako Bruce Willis nezištne zachraňujúci ľudstvo. Robí to totiž za peniaze a necháva si skutočne dobre zaplatiť. Navyše nepoužíva pušky, a už vôbec nie zbrane hromadného ničenia, stačí mu meč či hocičo iné, čím sa dá netvorovi odseknúť hlava.
Niet sa čo diviť, Severné kráľovstvo skutočne nie je miestom pre slabých. Vládne anarchia, strach a smrť. V takomto prostredí sa hráč nebude nudiť. Postará sa o to aj samotné vizuálne stvárnenie, ktoré svojím spracovaním určite nerobí hanbu knižnej predlohe. Dizajnéri sa pohrali s detailmi, takže spomalené zábery súbojov s nepriateľom dajú vyniknúť Geraltovej bojovej technike, priblížia smrť nepriateľa a ukážu, čo všetko sa dnes dá pomocou modernej techniky dosiahnuť. Grafika by mala patriť k silným stránkam hry a podporená kvalitným zvukom určite pomôže s prevtelením sa do osoby Zaklínača.

Vytvorte si vlastný príbeh
Len pekný obal nestačí, a tak sa trochu pozrime aj na samotný príbeh. Jeho dejové línie sú koncipované takým spôsobom, že poskytujú rôzne variácie riešení a nútia hráča uvažovať nad ďalším krokom. Ten sa totiž v budúcnosti môže postarať o odlišný vývoj deja, ako by to bolo v prípade zvolenia inej možnosti. Koniec je teda otvorený. K variabilite pripievajú aj bočné úlohy, ktorých plnenie prináša možnosti ďalšieho zdokonaľovania hlavnej postavy. Tá sa vyvíja spolu s hrou, a to nie len v technikách boja, kvalite zbraní (na výber ich bude dostatok), ale aj v schopnostiach. Nezabúdajme, že ide o mutanta, zmeny sú teda jeho prirodzenosťou. A nevyhýba sa ani mágii, takže niekedy postačí namiesto tasenia meča len použiť jedno z piatich znamení. Alebo máte chuť na elixír, ktorý vás posilní pred útokom na netvora? Žiadny problém, len pozor na otravu. V tejto hre totiž nie sú veci len čierne a biele.
Poliaci to, zdá sa, s útokom na doterajšie tituly myslia vážne. Na známej platforme Aurora od BioWare postavili produkt, ktorý môže zamávať s konkurenciou, pričom ide o vôbec prvý takýto veľký projekt štúdia. Ich snahu maximalizovať pôžitok používateľov predznamenáva aj pomerne jednoduché ovládanie, na ktoré by mala postačiť myš a klávesové skratky. Nestratia sa ani tí, ktorí Sapkowského ságu nikdy nečítali, aj keď oboznámenie sa s knižnou predlohou určite nie je na škodu. Ak sa vám nebude páčiť prostredie, v ktorom sa práve pohybujete, môžete si ho podľa vlastného gusta zmeniť, možnosti editovania sú skutočne bohaté (aj keď závisia aj od vašich schopností a zručností). Svoju úlohu zohrá v tomto prípade aj grafický softvér. A keď už sme pri výbave, nezaujímavé určite nie sú ani hardvérové nároky. Ich presná špecifikácia je zatiaľ neznáma, podľa prvých informácií by však nemalo ísť o nesplniteľné požiadavky.
A tak si stačí už len počkať, kedy sa toľko očakávaná novinka objaví aj na trhu. Malo by sa tak stať v priebehu druhého štvrťroka, najčastejšie sa spomína máj 2007. Jednou z jej verzií bude aj plná lokalizácia do češtiny. Takže veľa trpezlivosti. Geralt príde a splní svoje poslanie. Samozrejme, za peniaze. Tak, ako v tomto svete, aj v Severnom kráľovstve totiž treba odborníkov dobre zaplatiť. A zaklínač je na isté veci najlepší. Teda aspoň sa to o ňom hovorí. Nechajme sa prekvapiť.

01 - Modified: 2003-05-06 14:13:10 - Feat.: 0 - Title: Sever kontra juh
menuLevel = 2, menuRoute = dennik/new-wave, menuAlias = new-wave, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
07. máj 2024 23:40