Za prvých šesť mesiacov tohto roka Slovenská pošta zúčtovala výnosy 3,980 miliardy korún, čo je oproti plánu o 109 miliónov korún viac. Podieľala sa na tom hlavne premiestňovacia činnosť, čiže preprava balíkov, listov a poštových poukážok, ale aj predaj tlače na poštách. V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka vzrástli výnosy podniku takmer o 130 miliónov korún. Náklady spoločnosti v prvom polroku dosiahli 3,317 miliardy korún, čo v medziročnom porovnaní predstavuje pokles o 109 miliónov korún. O vyše 42 miliónov korún menej Slovenská pošta spotrebovala na nákupy a o vyše 80 miliónov korún menej na služby. Nesúlad v čerpaní nákladovej položky podľa Lisákovej spôsobili úspory osobných prevádzkových nákladov, úspory pri spotrebe cenín a tlačív, pri predaji tlače v predplatnom a na nájomnom.
Významne na túto položku vplýva aj časový presun niektorých nákladových položiek do druhého polroka. Ide takmer o 60 miliónov korún osobných nákladov, 25 miliónov korún na energie, 41 miliónov korún na opravy a údržbu a 37 miliónov korún na reklamu.
Dosiahnuté výsledky podľa Lisákovej naznačujú, že Slovenská pošta splní tohtoročné zámery vo výnosoch i v hospodárskom výsledku. V januári tohto roku prezentovalo vedenie Slovenskej pošty zámer dosiahnuť v tomto roku zisk okolo 254 miliónov korún a výnosy vyše 8,1 miliardy korún.
Slovenská pošta nevedie súdne spory
Česká pošta nedávno dostala od Českého telekomunikačného úradu pokutu 100-tisíc korún za to, že nevyplatila sumy poukázané adresátom a nevrátila ich ani odosielateľom. Okolo dvadsať klientov si sťažovalo, že pošta neochránila poukázané peniaze, ktoré niekto vybral na falošný preukaz. Pošta sa bráni tým, že postupuje v súlade s platnou legislatívou a nie je v jej silách overovať pravosť dokumentov. Slovenská pošta neeviduje v poslednom období žiadne prípady výberu peňazí na falošný občiansky preukaz. Totožnosť možno na pošte preukázať platným občianskym preukazom, pasom alebo iným dokladom štátneho príslušníka členského štátu Európskej únie. Podľa hovorkyne pošty pracovník v prípade pochybností o doklade či podpise môže vyžadovať ďalší doklad. Pošta už zrušila možnosť preukazovania totožnosti dokladom o občianskom preukaze, ktorý vystavuje polícia v prípade jeho straty. Ak klient nepredloží hodnoverný doklad, ostáva zásielka stanovenú lehotu na pošte a potom sa vracia adresátovi. Slovenská pošta v súčasnosti nevedie ani žiadne súdne spory, ktoré by sa týkali výberu peňazí neoprávnenou osobou.
Podiel zákazníkov Slovenskej pošty podľa predmetu činnosti Podiel zákazníkov Slovenskej pošty podľa predmetu činnosti (%) | |
Peňažníctvo a poisťovníctvo | 34,91 |
Priemyselná výroba | 6,8 |
Stavebníctvo | 0,11 |
Verejná správa a obrana | 15,03 |
Zdravotníctvo | 0,39 |
Obchod a služby | 19,42 |
Výroba a rozvod elektriny, vody a plynu | 5,84 |
Školstvo a vzdelávanie | 0,31 |
Doprava, skladovanie a spoje | 14,18 |
Oostatné organizácie | 3,01 |
Zdroj: Slovenská pošta, a. s. |