StoryEditor

SHP Group upiera pohľad na Balkán

09.09.2005, 00:00
Tržby vyše 52 miliónov eur, čo medziročne predstavuje 18,7-percentný nárast, dosiahla za sedem mesiacov tohto roka skupina SHP Group Harmanec. Prevádzkový zisk osciloval na úrovni jedného milióna eur, čo je oproti rovnakému obdobiu vlaňajška o 413-tisíc eur viac.
Tržby vyše 52 miliónov eur, čo medziročne predstavuje 18,7-percentný nárast, dosiahla za sedem mesiacov tohto roka skupina SHP Group Harmanec. Prevádzkový zisk osciloval na úrovni jedného milióna eur, čo je oproti rovnakému obdobiu vlaňajška o 413-tisíc eur viac.
Pod tieto dobré výsledky skupiny, do ktorej patria výrobné podniky SHP Harmanec, SHP Slavošovce a SHP Celex Banja Luka v Bosne a Hercegovine a štyri obchodné spoločnosti v Prahe, Budapešti, Bukurešti a slovinskom Celje, sa okrem materskej spoločnosti podpísal hlavne SHP Celex.
Harmanecké papierne na teritórium bývalej Juhoslávie prišli v roku 2002. Po dvoch rokoch obnovy zanedbaného strojového parku, získavania stratených trhových pozícií a stratového hospodárenia sa SHP Celex dostal prvý raz do zisku. Je to hlavne zásluhou vyššieho predaja papierovej hygieny na balkánskych trhoch. V tomto sortimente má SHP Group v Bosne a Hercegovine vyše 20-percentný podiel a dobre je na tom aj v susednom Chorvátsku, kde ovláda desať percent trhu.
Podľa prezidenta skupiny Ivana Fábryho SHP plánuje v investíciách na Balkáne pokračovať. Do Celexu chce skupina v tomto roku vložiť ďalších viac ako 3,3 milióna eur. Takmer polovica tejto sumy je určená na rekonštrukciu toaletnej linky č. 6 - vďaka investícii sa jej kapacita zvýši o dvetisíc ton, zlepší sa aj kvalita produkcie a balenie výrobkov. Rozsiahlou rekonštrukciou, za takmer 140-tisíc eur, prejde aj vykurovanie fabriky. Pôvodný parný systém sa zmení na teplovodný. Ostatné investície - odprašovanie na papierenskom stroji, rekonštrukcia linky na buničinu, nový sklad a protipožiarne opatrenia - prispejú k stabilizácii výroby.
Šéf SHP Group potvrdil, že do Celexu momentálne plynie najviac peňazí spomedzi všetkých výrobných závodov tejto formujúcej sa nadnárodnej skupiny. "Chceme sa etablovať okrem Českej republiky, Maďarska a Slovinska predovšetkým na Balkáne, vrátane Rumunska a Bulharska," povedal Fábry.
Na juh Európy smerujú aktivity aj iných výrobcov papiera. Eco Invest z Ružomberka, ktorý je majoritným vlastníkom SHP Group, sa zapája do viacerých tendrov, ktoré v súčasnosti vyhlasujú vlády v strednej a vo juhovýchodnej Európe.
SHP Group plánuje do roku 2015 zvyšovať trhové podiely v predaji vysokokvalitných hygienických výrobkov, predovšetkým toaletného papiera Harmony. Len v tomto roku skupina na tento účel vyčlenila vyše 2,9 milióna eur v SHP Harmanec. Viac ako polovica tejto sumy je určená na modernizáciu toaletnej linky, ktorá umožní zvýšiť jej ročnú kapacitu o 2 800 ton a umožní produkciu nových, vysoko sofistikovaných druhov toaletného papiera s dekoratívnou razbou. "Očakávame, že spotrebitelia s vyššou kvalitou prijmú aj mierne zvýšenie ceny," dodal Fábry.
V súlade s touto stratégiou stanovuje tohtoročný podnikateľský zámer SHP Group vygenerovať prevádzkový zisk takmer 2,58 milióna eur, čo je o vyše jeden milión viac ako v roku 2004.

Medziročné porovnanie výroby tovaru v SHP Group
  Výroba papierana papierenských strojoch Výroba hotových produktov
2004 (skutočnosť) 91 731 ton 52 152 ton
2005 (plán) 95 140 ton 56 289 ton

Štruktúra predaja podľa druhov ( % )
toaletný papier

66,7

kuchynské utierky

9,8

papierové vreckovky

11,5

papierové obrúsky

11,7

kozmetické utierky

0,3


Štruktúra predaja podľa trhov ( % )
Slovensko

17,1

Česká republika

29,7

Maďarsko

9,7

Poľsko

6,1

Západná Európa

17,3

Chorvátsko

10,1

Bosna a Hercegovina

2,3

Slovinsko

2,1

Rumunsko a Bulharsko

1,1

Ostatné

4,5

Zdroj: SHP Group, a. s.
menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
07. máj 2024 02:35