StoryEditor

Markob investuje, chce odraziť nápor konkurencie

25.05.2006, 00:00

Jeden z najväčších výrobcov žalúzií a tieniacej techniky Markob Prešov sa sťažuje na silnú konkurenciu českých dovozcov. Firmy dovážajúce na slovenský trh sú blízko česko-slovenských hraníc a podľa obchodného riaditeľa firmy Markob Radomíra Joviča oslovujú odberateľov agresívnou marketingovou politikou a takmer dumpingovými cenami.
"Získavajú nový trh na úkor dlhodobo udržiavaných trhových cien," tvrdí Jovič. Konateľ Peter Čmelík je presvedčený, že česká konkurencia predáva svoje výrobky na úrovni výrobných nákladov. "Základný materiál odoberajú totiž takmer všetci výrobcovia z Taiwanu za rovnaké ceny," vysvetľuje Čmelík.
Aj preto si Markob hľadá odbyt mimo slovenského trhu, chce rozšíriť výrobu a investovať do linky na výrobu exteriérových žalúzií, o ktoré je podľa neho na trhu väčší záujem. Do novej prevádzky chce Markob investovať desať miliónov a do nákupu linky dva milióny korún. Markob sa zároveň pripravuje na masívnejšiu expanziu na susedné trhy v Poľsku a Maďarsku, čím chce kompenzovať straty spôsobené obsadením trhu v okolí česko-slovenských hraníc českými firmami.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
29. december 2024 09:30