Spoločnosť Blockbuster, ktorá je najväčším reťazcom videopožičovní v USA, sa v 2. štvrťroku prepadla do straty, pretože nové filmové tituly na DVD a videokazetách nedokázali prilákať dostatok zákazníkov. Firma oznámila, že kvôli poklesu dopytu už nie je na ceste k splneniu finančných prognóz.
Spoločnosť hospodárila so stratou 57,2 milióna dolárov, čiže 31 centov na akciu, v porovnaní so ziskom 48,6 milióna dolárov v rovnakom období minulého roka. Bez zahrnutia niektorých jednorazových nákladov dosiahla strata 22 centov na akciu a bola vyššia, než očakávali analytici, ktorí ju odhadovali na desať centov na akciu.
Celkové tržby sa znížili o 1,6 percenta na 1,4 miliardy dolárov. Príjmy prevádzok, otvorených minimálne rok, ktoré sú kľúčovým ukazovateľom výkonnosti v maloobchode, klesli dokonca o 4,7 percenta.
Blockbuster a jeho konkurenti dlhodobo zápasia s presunom spotrebiteľov od požičiavania k nákupom videokaziet a DVD, ktoré je už možné získať za relatívne nízke ceny. Blockbuster navyše výrazne investuje do budovania internetovej videopožičovne.
StoryEditor