StoryEditor

Toyota zlepší imidž Lexusu v Európe

16.05.2006, 00:00
Autor:
TASRTASR

Japonský automobilový koncern Toyota chce marketingovou ofenzívou oživiť predaj svojej luxusnej značky Lexus v Európe. "Rozpočet na marketing pre Lexus v tomto roku zdvojnásobíme na 80 miliónov eur," uviedol šéf pre odbyt v Európe Thierry Dombreval.
"Vďaka tomu budeme môcť ešte zlepšovať imidž značky." Už v minulom roku sa suma zvýšila o 25 percent. Toyota zintenzívňuje svoju snahu dostať luxusnú značku viac do povedomia kupujúcich, ktorí sa orientujú na drahé značky ako BMW, Mercedes a Audi.
Pre výrobcov zameraných na masový trh, ako napr. Opel, Volkswagen alebo Ford, je Toyota v Európe už silnou konkurenciou. V Spojených štátoch dosiahol koncern aj so značkou Lexus už vyšší predaj. "Na trhu v USA nebola dlho žiadna taká drahá značka, to nám otváralo cestu," zdôvodnil Dombreval dobrú pozíciu Lexusu v USA.
V Európe je však konkurencia v tomto segmente veľmi silná. Do konca roka chce Toyota zvýšiť predaj Lexusu v celej Európe z minuloročných 25-tisíc kusov na 45-tisíc, povedal šéf pre Európu Šiniči Sasaki. V Nemecku chcú Japonci predať 5 100 áut luxusného modelu. Do roku 2010 by sa malo v Európe predať takmer 100-tisíc Lexusov, uviedol Dombreval.
Napriek plánom expanzie koncernu s jeho značkami Toyota a Lexus sa nerozhodlo o novom európskom závode, konštatoval Sasaki. Ak by však zosilnel dopyt európskych zákazníkov po väčších motoroch V6 alebo V8, Toyota bude potrebovať novú fabriku na ich výrobu. Inak má dostatočný priestor na to, aby produkciu zvýšila v už existujúcich závodoch.
Dohromady chce koncern v Európe v tomto roku dosiahnuť hranicu jeden milión predaných áut. V 1. štvrťroku zvýšila Toyota svoj predaj v Európe o štyri percentá na 278 680 áut a dosiahla tak 5,5-percentný podiel na trhu.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
22. november 2024 09:49