StoryEditor

Trh cukroviniek začína dobývať horká čokoláda

04.08.2006, 00:00
Horká čokoláda bola kedysi nepopulárna a jemnejšej a sladšej mliečnej sa v úspešnosti na trhu nemohla rovnať. Rastúci záujem o vlastné zdravie urobil z kedysi málo obľúbenej horkej čokolády jeden z najväčších trhákov na potravinárskom trhu.

Rastúci záujem o vlastné zdravie a zmena v chutiach zákazníkov urobil z kedysi málo obľúbenej horkej čokolády jeden z najväčších trhákov na potravinárskom trhu. Ako uviedla internetová stránka foodproductiondaily.com, záujem o ňu rastie najmä v Spojených štátoch a Kanade, no oproti minulým rokom sa jej začína dariť aj v Európe. Podľa stránky, ktorá sa odvoláva na výsledky štúdie spoločnosti Leatherhead International, v najbližších rokoch bude jedným z najrastovejších produktov v cukrovinkárstve.

Nástup outsidera
Horká čokoláda bola kedysi nepopulárna a jemnejšej a sladšej mliečnej sa v úspešnosti na trhu nemohla rovnať. Ešte v minulom roku sa na celosvetovom predaji čokolády podieľala iba 19 percentami, zatiaľ čo mliečna čokoláda a plnené varianty obsadili 74 percent trhu, no dopyt rastie. V Kanade, napríklad, vzrástla spotreba horkej čokolády v minulom roku o 40 a v USA o 30 percent. V Európe vedie Francúzsko, kde domáca produkcia tohto druhu čokolády prekonáva produkciu mliečnej, čo sa dá len ťažko nájsť v iných krajinách. Podľa Leatherhead International sú za zvýšeným záujmom o tmavú čokoládu hlavne reakcie ľudí na zverejnené vedecké štúdie, podľa ktorých horká čokoláda vďaka vysokému obsahu flavonoidov znižuje LDL (zlý) cholesterol a podporuje srdce a cievy.

Horkočokoládový ošiaľ
Nového trendu sa rýchlo chytili prakticky všetci výrobcovia cukroviniek a jeden za druhým začali na trh uvádzať nové produkty. Podľa zistení spoločnosti Mintel, ktorá sa zaoberá prieskumom trhu, uviedli firmy len v minulom roku na trh vyše 600 nových výrobkov na báze horkej čokolády.
V Taliansku spoločnosť Ferrero prišla s novým druhom svojho kľúčového produktu Ferrero Rocher. Výrobok známy ako Rondnoir má polevu z horkej čokolády a je radený medzi luxusné cukrovinky. Švajčiarsky gigant Nestlé zasa už aj v bulharskej divízii začal vyrábať svoje horké varianty Nestle Noir, Nestle Intense a LZ.
Podobne podľa agentúry Reuters britská firma Cadbury Schweppes uviedla na trh niekoľko nových produktov na báze horkej čokolády. Tie produkuje hlavne jej divízia organických čokoládových výrobkov Green & Black's. Príjmy divízie len za minulý rok vzrástli o 50 percent. Výrobky predáva najmä na domácom trhu, no úspešná je aj v USA, Austrálii a na Novom Zélande.
Americká firma Mars zasa v minulom roku začala s produkciou série výrobkov pod označením CocoaVia, ktoré údajne znižujú LDL cholesterol a zlepšujú cirkuláciu krvi. Celkovým lídrom na tomto trhu je ďalšia americká spoločnosť, Hershey, ktorá práve v reakcii na zvýšený dopyt po horkej čokoláde kúpila v minulom roku niekoľko firiem, aby rozšírila svoje "horkočokoládové portfólio".

Čokoládová viagra
Ešte ďalej išla ďalšia americká firma Phytobase Nutritionals. Ako informovala stránka nutraingredients.com, jej nová tyčinka z horkej čokolády Chocollissima vraj vďaka výťažkom z rastlín z dažďových pralesov Clavo Huasco a Jatoba a ovocia Borojo znižuje stres, naopak, zlepšuje náladu konzumenta, zvyšuje energiu, ako aj sexuálnu výkonnosť. Svoj novodobý výrobok zatiaľ podľa zakladateľa firmy Samuela Gura predáva hlavne v Spojených štátoch, no v krátkom čase by sa čokoládová tyčinka mala objaviť aj na pultoch európskych obchodov.
Už predtým zaujala na trhu svojím prvým výrobkom priamo pôsobiacim na organizmus konzumenta, keď prišla s horkou čokoládou ChocoLeans. Tá by mala zasa vďaka obsahu ovocia Goji znižovať chuť do jedla a pomáhať tak najmä ľuďom snažiacim sa o zhodenie nadbytočných kíl.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
22. november 2024 14:41