Banské stavby Prievidza nezmenili od prvého januára tohto roku len svoj obchodný názov na Skanska BS, ale rozšírili aj sortiment svojich činností. Okrem podzemného staviteľstva budú robiť aj cesty, diaľnice a železničné stavebníctvo. Podľa generálneho riaditeľa Miroslava Beka budú investorom ponúkať komplexnú výstavbu v dopravnom staviteľstve a ekologických stavbách.
Prievidzská firma pôsobí na Slovensku už viac ako päťdesiat rokov a je známa hlavne podzemnými dielami, medzi ktoré patrí aj jediný slovenský diaľničný tunel Branisko. K stovkám kilometrov tunelov, štôlní a horizontálnych podzemných stavieb pribudne na budúci rok aj 1 700 metrov dlhý diaľničný tunel Avigliana neďaleko talianskeho Turína. Na základe zatiaľ polročného kontraktu odchádza tento týždeň 30-členná skupina slovenských tunelárov do Talianska, aby pomohla pri jeho budovaní.
V pomerne zložitých bansko-geologických podmienkach bude tento tunel spájať dve diaľnice, ktoré sú oddelené pohorím. Stavbári budú musieť prekonať horniny zložené z balvanov a ílovitej pôdy a rátajú aj s veľkým prítokom podzemných vôd. Tunel by mal byť hotový do začiatku XX. zimných olympijských hier, ktoré sa budú konať práve v turínskom regióne.
V Taliansku bude pracovať skupina najskúsenejších zamestnancov Skanskej BS, ktorí sa už osvedčili na stavbách viacerých tunelov v Slovinsku. Tam spolupracovali aj s talianskymi kolegami. Prácu podzemných odborníkov z Prievidze poznajú aj v Nemecku, Rakúsku, v Českej republike a Sýrii.
StoryEditor
Skanska BS ide stavať tunel Avigliana
Na základe zatiaľ polročného kontraktu odchádza tento týždeň 30-členná skupina slovenských tunelárov z BS Skanska do Talianska, aby pomohla pri budovaní diaľničného tunela Avigliana.
