Európska divízia americkej automobilky Ford uzatvorí rok 2005 opäť so ziskom. Mal by sa pohybovať v rozpätí od 100 do 200 miliónov dolárov, v prepočte od troch do šiestich miliárd korún. Minulý rok dosiahol zisk 114 miliónov dolárov. "Ford of Europe píše v tomto roku po druhý raz za sebou čierne čísla," uviedol šéf nemeckého závodu Ford-Werke GmbH Bernhard Mattes.
V tomto roku si Ford udržal v Nemecku svoj trhový podiel vo výške 7,5 percenta. "Rok 2005 bol pre Ford veľmi dobrý rok," konštatoval Mattes. Objem trhu v Nemecku mierne vzrástol a Ford tiež zaznamenal mierny prírastok objemu. Predaj modelov Fiesta a Fusion prekročil úroveň minulého roka. Aj Ford Focus úplne naplnil podľa Mattesa očakávania. Šéf Fordu za potešiteľný označil dopyt po Forde Galaxy.
Mattes avizoval, že napriek úsporám v priebehu minulého roka bude Ford naďalej šetriť náklady, čo platí aj pre personálnu oblasť. Ford chce podľa možnosti do konca roka zrušiť v Nemecku 1 300 pracovných miest sociálne únosným spôsobom pomocou odstupného a reguláciou predčasného odchodu do dôchodku. Automobilka zamestnáva v Nemecku 25 500 ľudí. Koľkí z nich už ponuku prijali, Mattes nespresnil: "Rozhovory sú v plnom prúde."
Vyhliadky posúdil Mattes zdržanlivo. "V roku 2006 nepočítam s veľkým zvýšením dopytu na celom nemeckom trhu." Nevylúčil síce, že na budúci rok by mohli byť dobré pohnútky na kúpu v dôsledku plánovaného zvýšenia dane z pridanej hodnoty od januára 2007, avšak potom by dopyt mohol opäť klesnúť. Či sa zvýšenie DPH o tri percentá prenesie ďalej na zákazníkov, o tom sa ešte nerozhodlo, uviedol Mattes ďalej.
V súvislosti s Fordom samotným je Mattes optimista. Kolínska automobilka prinesie v roku 2006 na trh štyri nové modely. Športový van, ktorý sa zaradí medzi Mondeo a Galaxy, a nový sedemmiestny model Galaxy sa objavia začiatkom roka. V prvej polovici roka sa začne predaj ďalšej série malého úžitkového auta Transit. Napokon na jeseň príde Ford Focus vo verzii kabriolet. Nástupca modelu Mondeo sa podľa šéfa Fordu objaví až po roku 2006.
StoryEditor