Tretia najväčšia automobilka v Japonsku Honda Motor pripravuje veľkú expanziu. V rámci novej stratégie sa spoločnosť rozhodla investovať do výstavby nových závodov v USA, Kanade a Japonsku viac než 1,2 miliardy dolárov, oznámil to prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Takeo Fukui.
Hlavným cieľom jej nových investícií je zvýšiť do roku 2010 celosvetový predaj vozidiel minimálne na 4,5 milióna súprav. V minulom roku sa automobilke podarilo predať 3,4 milióna vozidiel.
"Konkurencia vo svete rastie rýchlym tempom, a preto je nevyhnutné, aby sme sa tomuto trendu prispôsobili," uviedol Fukui.
Záujem o Hondu v Severnej Amerike rastie
Do nového, už štvrtého závodu v USA a šiesteho v Severnej Amerike Honda investuje 400 miliónov dolárov. Výrobu v továrni s predpokladanou kapacitou 200 tisíc vozidiel ročne chce spoločnosť odštartovať v roku 2008. Presnú lokalitu Honda oznámi niekedy v júli, napísala agentúra Reuters. V novom závode nájde prácu viac než 1 500 ľudí. Honda má v súčasnosti dve fabriky v Ohiu, jednu v Alabame, jednu v kanadskej provincii Ontario a jednu v mexickom štáte Jalisco.
Jej investičné plány neobídu ani Kanadu. Do novej továrne na výrobu motorov spoločnosť plánuje investovať 140 miliónov dolárov. Nový závod, ktorý zamestná asi 340 ľudí, by sa mal postaviť v blízkosti už existujúcej montážnej továrne v Ontáriu. Celková výrobná kapacita by mala dosiahnuť 200-tisíc motorov ročne.
Honda predala v minulom roku na trhu v Severnej Amerike celkovo 1,66 milióna vozidiel. Výrobná kapacita automobilky v tomto regióne je 1,4 milióna áut, a preto sem musí na vyplnenie medzery dovážať automobily z Japonska a ostatných regiónov.
Investície neobídu ani Japonsko
Záujem o vozidlá na domácom trhu Honda podporí investíciou do montážnej továrne v japonskej oblasti Saitama. Prevádzka v novom závode, s očakávanou ročnou kapacitou 200-tisíc vozidiel, sa začne v roku 2010. Závod, do ktorého Honda investuje asi 640 miliónov dolárov, vytvorí v okolí Tokia 2 200 pracovných miest. Závod s takou vysokou výrobnou kapacitou je za posledných 30 rokov prvou lastovičkou v Japonsku. Nový závod umožní Honde zvýšiť svoju výrobnú kapacitu v Japonsku zo súčasných 1,3 milióna na 1,5 milióna vozidiel ročne, oznámila na svojej internetovej stránke spoločnosť.
Predaj populárnych motocyklov Honda by mal do roku 2010 dosiahnuť asi 18 miliónov kusov, čo predstavuje v porovnaní s vlaňajškom 75-percentný nárast, dodal Fukui. Vo finančnom roku 2005/2006 (k 31. marcu), Honda predala celkovo 3,39 milióna vozidiel.
Uspokojiť zákazníkov je hlavným cieľom spoločnosti. Aj preto sa v rámci svojich investičných plánov zameriava na to, aby vozidlá vyrábala priamo na mieste dopytu.
Fukui nezabudol pripomenúť, že jeho spoločnosť plánuje v roku 2009 uviesť na trh novinku, nové hybridné auto rodinného typu za nízku cenu. Hybridné vozidlá, ktoré si získavajú čoraz väčšiu popularitu, kombinujú dva druhy pohonu, benzínový a elektrický. Tento kombinovaný pohon umožňuje znižovať spotrebu pohonných látok, čo pri súčasnej vysokej cene benzínu začali viacerí vodiči preferovať. Predaj nového rodinného hybridného vozidla by mal podľa odhadov spoločnosti dosiahnuť 200-tisíc súprav ročne, napísala britská mediálna spoločnosť BBC.