Obchod, ktorý sa špecializuje na predaj sortimentu pre stavbu, dom či záhradu, zažil v minulom roku na slovenskom trhu úspech napriek tomu, že sa sieť predajní pre kutilov a záhradkárov dvoch najsilnejších reťazcov vlani nerozšírila. Nárast tržieb predajcov sa preto pripisuje najmä silnejúcej ekonomickej aktivite domácností.
BauMax, ktorý na tomto trhu prevádzkuje 11 hobbymarketov, vlani dosiahol obrat 4,2 miliardy korún. Tržby siete medziročne vzrástli o 17 percent. Tento rok počíta bauMax s otvorením jednej novej predajne v Trenčíne a s 15-percentným zvýšením obratu. Ešte výraznejšie stúpli tržby konkurenčnej spoločnosti Hornbach -- Baumarkt SK, ktorá má na Slovensku len dva hobbymarkety. Podľa odhadov agentúry pre prieskum trhu Terno ukončila minulý rok s obratom 1,08 miliardy korún, čo predstavuje oproti roku 2005 zvýšenie až o pätinu.
Pozitívne výsledky mierne zaskočili obchodníkov a prekvapili aj analytikov. Ani po vstupe Hornbachu na slovenský trh sa totiž pozícia konkurenčného bauMaxu neoslabila. Zástupcovia spoločnosti bauMax predpokladali, že obrat siete medziročne stúpne asi o 16 percent. Analytik Ľubomír Drahovský nepovažoval za reálne viac ako desaťpercentné zvýšenie tržieb bauMaxu na Slovensku. Netají sa preto tým, že ho nárast prekvapil. "Vlaňajšie výsledky bauMaxu i Hornbachu zodpovedajú silnému stavebnému boomu. Slováci dávajú viac peňazí do rekonštrukcií bytov a výstavby rodinných domov," tvrdí.
Obidve siete vlani profitovali aj zo slabej konkurencie na trhu. Už na jeseň tohto roku zrejme budú súperiť o priazeň zákazníkov v časti sortimentu, najmä v náradí a doplnkoch pre kutilov, so špecializovanými predajňami Toolpark, ktoré pripravuje rakúska firma 3e Gruppe. V Bratislave a Košiciach, kde pôsobí bauMax i Hornbach si však asi konkurovať nebudú. Podľa predsedu predstavenstva 3e Gruppe Günthera Pachera sa tam totiž v prvej etape expanzie s výstavbou Toolparkov nepočíta.
StoryEditor