StoryEditor

Značka, ktorá mala pokoriť Ferrari

27.04.2006, 00:00
Autor:
ČTKČTK

Taliansku značku Lamborghini síce preslávili superrýchle športiaky, jej zakladateľ Feruccio Lamborghini však začínal na opačnom konci motoristického spektra. Po druhej svetovej vojne zarobil balík na najpomalších dopravných prostriedkoch -- na traktoroch -- a k športiakom sa dostal vlastne náhodou. Tento rodák od mestečka Cento neďaleko talianskej Ferrary by sa zajtra dožil deväťdesiatky.
Existuje niekoľko verzií historky, prečo vlastne Lamborghini začal vyrábať rýchle autá. Najpôsobivejšia verzia, ktorú potvrdil aj jeho syn Antonio, hovorí o tom, že bohatý priemyselník nebol spokojný s kvalitou svojho Ferrari. Autu stále niečo nefungovalo a Lamborghini mal najväčšie problémy s nie príliš trvanlivou spojkou. Preto zapojil svojich konštruktérov a nakoniec použili kvalitnejšiu náhradu, pôvodne určenú pre traktory.
Keď sa však Ferrucio vypravil do Maranella za "commandatorem" Enzom Ferrarim, namiesto pochvaly si vyslúži kritiku. Vznetlivý tvorca áut s koňom v erbe vraj kričal, že nejaký Lamborghini, čo nevie riadiť Ferrari a vyrába len traktory, mu nebude radiť, ako robiť športiaky. Hádka vo veľkom štýle sa skončila, ako inak, po taliansky -- Ferrucio Lamborghini tresol dverami so slovami: "Ja ti ukážem, že viem vyrábať aj športové autá."
A svoj sľub splnil -- najal tých najlepších technikov, konštruktérov aj dizajnérov, časť dokonca pretiahol od Ferrariho, a v roku 1963 predstavil prvý vlastný model, typ 350GTV s vidlicovým dvanásťvalcom originálnej konštrukcie. O tri roky neskôr prišlo jedno z najslávnejších Lamborghini, typ Miura, nazvaný podľa ďalšej vášne Ferrucia Lamborghiniho -- býkoch. Toto zviera má továreň na športové autá a traktory v znaku dodnes.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
23. december 2024 09:50