Zákazku na modernizáciu železničnej trate medzi Trnavou a Novým Mestom nad Váhom v hodnote 12 miliónov eur bez DPH, čo je asi 400 miliónov korún, získala rakúska pobočka Siemensu. Koncern vykoná montážne práce na trati v dĺžke 53 kilometrov na zvýšenie traťovej rýchlosti do 160 kilometrov za hodinu.
Obstarávateľom kontraktu sú Železnice SR. Siemens zabezpečí aj preskúšanie technologických systémov elektronických zabezpečovacích zariadení na úseku Trnava -- Piešťany v Brestovanoch, Leopoldove, vo Veľkých Kostoľanoch, v Piešťanoch a Hornej Strede, ktoré sa nachádzajú na trase piateho medzinárodného železničného koridora.
Pôvodná predpokladaná hodnota zákazky predstavovala podľa obstarávateľa 555,6 milióna korún. Zmluva sa uzavrela na dva roky. Železnice postup obstarávania formou rokovacieho konania bez zverejnenia zdôvodnili tým, že uvedené práce môže poskytnúť z technických dôvodov len určitý dodávateľ.
Na toto obstarávanie sa navyše nevzťahovala Dohoda o vládnom obstarávaní a zákazka sa netýka programu financovaného zo štrukturálnych fondov EÚ. Viacerí predstavitelia Siemensu doma v Nemecku čelia obvineniu z úplatkárstva pri získavaní verejných zákaziek a z vedenia takzvaných čiernych účtov.
Modernizácia slovenskej železničnej cesty zahŕňa vybavenie staníc, tratí a priecestí elektronickými zabezpečovacími zariadeniami s centrálnym ovládaním úseku a diagnostikou v železničnej stanici Trnava. Z uvedeného dôvodu je podľa železníc z technickej stránky nutné, aby zákazku realizovala firma, ktorá na predmetnom úseku už robila práce súvisiace so zabezpečovacím zariadením, keďže predmetná zákazka priamo nadväzuje na technológiu elektronických stavadiel.
StoryEditor