Nemecký obchodný koncern Karstadt-Quelle radikálne reorganizuje svoj nákup. Dovoz tovaru pre najdôležitejšie značky zabezpečí jeho partner v Hongkongu, čo koncernu umožní ponúkať viac nového módneho sortimentu a znížiť nákupné ceny o desať percent.
Spoločnosť Li & Fung, ktorej ročný obrat dosahuje šesť miliárd eur a 47 percent tovaru zaobstaráva z Číny, prevezme na celom svete nákup pre Karstadt-Quelle. Ide v prvom rade o textilné výrobky, ale aj o iné tovary, ako sú domáce potreby, elektronika a malý nábytok. Obe spoločnosti podpísali už zmluvu o budúcej zmluve. K dohode s Li & Fung patrí aj predaj nákupnej spoločnosti Karstadt-Quelle International Services s 1 100 zamestnancami.
Hodnota nákupu Karstadt-Quelle tak stúpne z doterajších 1,2 na 2,0 miliardy eur, čo povedie k úsporám o päť až desať percent, keďže koncern nebude potrebovať sprostredkovateľov dovozu.
"Toto opatrenie je pre budúcnosť Karstadt-Quelle ešte dôležitejšie než predaj 74 menších obchodných domov v minulom roku," uviedol šéf koncernu Thomas Middelhoff. "Možno povedať, že toto je prvý merateľný synergický efekt od fúzie firiem Karstadt-Quelle a Neckermann." V oblasti módy chce Karstadt-Quelle v budúcnosti nakupovať v Ázii až 80 percent tovaru namiesto doterajších 68 percent.
Karstadt-Quelle spoluprácou s Li & Fung okrem finančných výhod získa aj z hľadiska sortimentu. "Doteraz sme mali ročne štyri módne cykly, zákazníci však vyžadujú dvanásť. S novým partnerom sa do tohto rytmu dostaneme," tvrdí Middelhoff. To Karstadt-Quelle posilní pozíciu v konkurenčnom boji s úspešnými a expandujúcimi módnymi reťazcami Hennes & Mauritz, Zara alebo Esprit, ktoré takúto častejšiu obmenu sortimentu robia už dávnejšie.
Karstadt-Quelle chce okrem toho staviť aj na sortiment s vlastným dizajnom. V nasledujúcich mesiacoch vybuduje dizajnérske centrá v Európe a Ázii. Doteraz Karstadt-Quelle iba akceptoval alebo odmietal návrhy výrobcov.
StoryEditor