StoryEditor

Svet spoznal slovenského Conana

13.06.2006, 00:00
V tvorbe počítačových hier nepatrí Slovensko medzi elitu. Naše firmy sa zväčša len čiastočne podieľajú na vývoji pre zahraničné spoločnosti, prípadne fungujú ako súčasť veľkých softvérových koncernov.

Jedinou slovenskou firmou, ktorej sa v silnej konkurencii podarilo preraziť, je bratislavský Cauldron. "Prvou hrou bol v roku 1996 Quandrax, čo bola najúspešnejšia logická hra na Slovensku a v Česku. Neskôr sme sa začali venovať stratégiám," približuje PR manažér Cauldronu Marián Holler.
Firma za desať rokov vytvorila sedem vlastných hier. Komerčne najúspešnejšou bola hra Battle Isle a veľký úspech zaznamenal aj celosvetovo distribuovaný Conan s licenciou od Conan Properties. Minulý rok Cauldron predstavil úspešné pokračovanie dobrodružnej hry Knights of the Temple 2. "Už rozbiehame vývoj ďalšej hry, ale momentálne o nej nemôžem hovoriť," tvrdí Holler.

Náročné projekty
Vlastnú dobrodružnú hru Elveon vyvíja bratislavská 10Tacle Studios Slovakia, ktorú ovláda skupina 10Tacle Studios z Nemecka. "Elveon je čisto naším vlastným projektom," hovorí konateľ spoločnosti Slavomír Hazucha. Vývojárska firma potrebuje silného investora, pretože kým je hotový projekt na svete, musí prejsť viacerými etapami. "Trvá to dva a pol až tri roky a pracuje na ňom okolo šesťdesiat ľudí," konštatuje Hazucha.
Začlenenie do silnej medzinárodnej skupiny prináša okrem investícií aj ďalšie výhody. "Nemusíme sa starať o distribúciu, pretože je v réžii materskej firmy. My sa tak môžeme sústreďovať iba na vývoj," dodáva Hazucha.

Všetko pre hráča
Preraziť v silnej konkurencii nie je jednoduché. "Hra musí byť technologicky na veľmi vysokej úrovni. Hráč musí mať dobrý pocit a hra ho musí doslova vtiahnuť," hovorí Hazucha. Aj keď je základom kvalitne spracovaný príbeh, nestačí to na úspech. "Hra musí priniesť niečo nové, napríklad v podobe grafiky, interaktivity prostredia či kvalitného zvuku," dodáva Holler.
Odhadnúť úspech hry je náročné, ale podľa Hazuchu sa to dá.
"Počítačové hry sa delia do žánrov a podľa predaja podobných výrobkov vieme približne odhadnúť záujem," vysvetľuje. Veľmi dôležité je načasovanie predaja, pretože ak sa v rovnakom čase objaví porovnateľná hra, ovplyvní to predaj. Celosvetovo sa však odhad úspešných hier pohybuje v státisícoch kusov. "Niektoré hry sa pohybujú aj v miliónových číslach," dodáva Hazucha.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
22. november 2024 17:38