StoryEditor

Adidas získal súhlas na prevzatie Reeboku

25.01.2006, 23:00

Nemecký výrobca športovej obuvi a odevov Adidas-Salomon AG môže predložiť ponuku vo výške 3,1 miliardy eur (3,8 mld. USD) na prevzatie americkej firmy Reebok International Ltd. Adidas tak môže urobiť po tom, čo po šiestich mesiacoch od oznámenia svojho zámeru získal aj súhlas európskych protimonopolných úradov. Ako uviedla Európska komisia, na základe prieskumu trhu so športovou obuvou zistila, že dohoda nepoškodí hospodársku súťaž v Európe. Každá z firiem má rôzne značky, cenovú pozíciu a iných cieľových spotrebiteľov, informovala agentúra AFP. Ich spojením sa vytvorí druhý najväčší producent športových výrobkov na svete.
"Obchodná transakcia by sa mala ukončiť v krátkom čase hneď po jej schválení aj akcionármi Reeboku," oznámil šéf Adidasu Herbert Hainer. Súhlas amerických regulačných úradov získala nemecká spoločnosť ešte v októbri minulého roka.
Značka Reebok je podľa zistenia EK na európskych trhoch slabšia v porovnaní s Adidasom alebo so svetovým lídrom Nike. Adidas je vnímaný ako profesionálna, technicky orientovaná značka s európskymi koreňmi. Reebok sa zameriava hlavne na mladých ľudí a ženy, je to viac značka pre voľný čas a je výrazne prítomná v amerických športoch, ktoré nie sú veľmi populárne v Európe. EK zároveň nenašla žiadne dôkazy, že prepojenie umožní novej firme zvýšiť ceny. Spojením oboch firiem sa vytvorí zdravá konkurencia pre ich najväčšieho rivala Nike Inc. kombináciou popularity Adidasu v Európe najmä medzi fanúšikmi futbalu a ľahkej atletiky a popularitou Reeboku v USA najmä medzi priaznivcami basketbalu a amerického futbalu, uviedol Associated Press..
Adidas predpokladá, že akvizícia neprinesie spoločnosti žiadne neočakávané reštrukturalizačné náklady, informoval finančný riaditeľ spoločnosti Adidas Robin Stalker.
Od kúpy Reeboku nemecký producent športových potrieb očakáva, že po ukončení akvizície sa v priebehu nasledujúceho roka jeho čistý zisk zvýši minimálne o 10 percent, dodal Stalker.
Záujem Adidasu o expanziu na americkom trhu signalizoval už v júni šéf americkej divízie spoločnosti Erich Stamminger.
Priemerné ročné tržby Nike sa pohybujú okolo 14 miliárd dolárov, zatiaľ čo ročné tržby spoločnosti Adidas sú vo výške asi osem miliárd dolárov a Reeboku okolo štyroch miliárd dolárov.
Kúpou amerického rivala bude Adidas disponovať značkami Adidas, Reebok, Tylormade, Rockport, Greg Norman Collection, Maxfli, CCM, Jofa a Koho, uviedla britská mediálna spoločnosť BBC.

Šéf Nike Inc. odstúpil

Generálny riaditeľ a prezident najväčšieho producenta športových výrobkov na svete William Perez v pondelok odstúpil z funkcie po vystupňovaní sa jeho nezhôd ohľadne spôsobu riadenia spoločnosti so spoluzakladateľom firmy a predsedom správnej rady Philipom Knightom, informoval denník The Wall Street Journal.
"Bolo mi jasné, že dlhodobým záujmom spoločnosti najlepšie poslúži, ak odídem," komentoval svoj odchod Perez.
Perez bol v spoločnosti len 13 mesiacov, avšak odlišný pohľad na dlhodobý strategický rozvoj spoločnosti donútil Pereza odísť zo spoločnosti. Podľa vyjadrenia, ktoré poskytla Nike, Perez podal výpoveď na základe vzájomnej dohody medzi ním a správnou radou. Na jeho miesto nastúpi prezident značky Nike Mark Parker.
Nike bude v budúcich mesiacoch pravdepodobne musieť dobre prehodnotiť svoju stratégiu, pretože fúziou Adidasu a Reeboku, ktorú už odsúhlasila aj Európska komisia, sa sťažia podmienky pre jej podnikanie najmä na trhoch v Európe a v Japonsku, nárastu konkurencie zo strany novej spoločnosti sa však Nike nevyhne ani na trhu v Spojených štátoch amerických, upozorňujú investori a analytici.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
06. október 2024 11:21