Odvetvie luxusného tovaru zažíva v poslednom období rast ako žiadny iný sektor. Dopyt po luxusných kabelkách, hodinkách, klenotoch a ďalšom tovare podporuje najmä oživenie globálnej ekonomiky.
Tržby z predaja luxusného tovaru sa vlani podľa odhadov zvýšili na 135 miliárd eur, v prepočte 5,1 bilióna korún, v porovnaní s 80 miliardami eur v roku 2000. Len v minulom roku dosiahol percentuálny rast tržieb aj zisku v odvetví dvojcifernú úroveň.
Rast sa týka väčšiny geografických oblastí. Medzi mimoriadne sa rozvíjajúce trhy patrí Čína. Kým väčšina priemyselných firiem zo Západu zápasí s konkurenciou lacnej čínskej produkcie, v prípade luxusného tovaru je situácia opačná. Výrobcovia z Francúzska, Talianska a Švajčiarska vo veľkom vyvážajú svoje výrobky do Číny.
Silná dôvera spotrebiteľov pomáha aj rastu predaja v USA, predovšetkým v teplejších oblastiach, kam pred zimou utekajú bohatí Američania z veľkých miest. Analytici banky HSBC očakávajú, že v období rokov 2004 až 2009 sa budú tržby z predaja luxusného tovaru v USA zvyšovať o dvanásť percent ročne. Celosvetovo majú stúpnuť o deväť percent.
Od začiatku tohto roka sa zatiaľ neobjavili známky poklesu záujmu o luxusný tovar. Už niekoľko spoločností zlepšilo vyhliadky, napríklad, LVMH, PPR, Cartier, Mont Blanc či Coach.
Firmy sa vďaka očakávanému ďalšiemu rastu ziskov rozhodli otvoriť nové obchody v rozvinutých aj v rozvíjajúcich sa ekonomikách.
Spoločnosť Hermés v posledných piatich rokoch zdvojnásobila svoju prítomnosť v Spojených štátoch a ďalšie zdvojnásobenie plánuje v nasledujúcich piatich rokoch.
Výrobca luxusných kabeliek Vuitton oznámil, že záujem o jeho produkty v Číne dosahuje takmer rovnakú úroveň ako v Japonsku. V Číne má firma dvanásť obchodov a ďalšie tri plánuje otvoriť v tomto roku. Aj Gucci otvorí v Číne tri obchody a zvýši tak ich počet na jedenásť. Debut plánuje aj na Ukrajine.
StoryEditor