StoryEditor

Obnova železničnej trate má stáť 333 miliónov

04.11.2007, 23:00
Autor:
SITASITA

Spoločnosť Železnice Slovenskej republiky vyhlásila verejnú súťaž na modernizáciu trakčného vedenia dvoch koľají na traťovom úseku Kuzmice -- Kalša -- Slanec na juhovýchode Slovenska, ktorej dĺžka má byť viac ako desať kilometrov. Dôvodom avizovanej obnovy je fyzické a technické opotrebovanie.
Pôvodné vedenie nahradí nové trakčné vedenie na prevádzkovú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu, pričom predpokladaná hodnota zákazky predstavuje 333 miliónov korún spolu s daňou z pridanej hodnoty.
Zmodernizovaná trať na úseku Kuzmice -- Slanec musí podľa obstarávateľa spĺňať požiadavky smernice pre modernizáciu a optimalizáciu železničnej siete. Súčasťou tejto zákazky, rozdelenej na dve stavebné časti, má byť aj modernizácia rozvodne v Kuzmiciach.
Technológia tejto rozvodne, ktorá je v prevádzke od roku 1963, je totiž rovnako opotrebovaná a jej prevádzku nie je možné zabezpečiť bežnou údržbou. Modernizácia trakčného vedenia a rozvodne by mala byť hotová do konca augusta budúceho roka. Pomôcť zrealizovať stavebné práce majú aj prostriedky zo štrukturálnych fondov Európskej únie v skrátenom plánovacom období 2004 až 2006.
Kritériom, podľa ktorého sa bude vyhodnocovať ponuka, bude najnižšia cena. Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady je určená na 23. novembra tohto roka. Termín na predkladanie ponúk a otváranie obálok s ponukami Železnice Slovenskej republiky stanovili na 17. decembra 2007. Obstarávateľ vyžaduje zábezpeku ponúk vo výške 9,5 miliónov korún, pričom suma zábezpeky na vykonanie prác tvorí desať percent z akceptovanej zmluvnej ceny. Uchádzač musí predložiť prísľub viac ako 200- miliónového úveru. Priemerný ročný obrat za predchádzajúce tri roky musí byť najmenej 200 miliónov korún, pričom v žiadnom z rokov 2004 až 2006 nesmie byť obrat nižší ako 100 miliónov korún.
Modernizácia trate na juhovýchode Slovenska je súčasťou tohtoročného plánu podniku slovenských železníc. Tie plánovali v tomto roku pokračovať v budovaní a modernizácii železničnej infraštruktúry, pričom podnik sa spolieha na využívanie peňazí z Európskej únie. V tomto roku sa tak má ukončiť modernizácia úsekov medzi Novým Mestom nad Váhom a Púchovom, Žilinou a Krásnou nad Kysucou.
Podnik Železnice Slovenskej republiky vykázal v prvom polroku zisk približne 21 miliárd korún. Išlo o dvaapolpercentný nárast oproti plánu. V rovnakom období minulého roku pritom spoločnosť evidovala stratu takmer 340 miliónov korún. Lepší výsledok hospodárenia súvisel najmä s plnením Plánu konsolidačnej funkcie spoločnosti zo strany štátu.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
06. máj 2024 22:02