Reklamné agentúry a spoločnosti v Poľsku si položili otázku, ako osloviť čo najviac zákazníkov medzi mladými ľuďmi. Podľa odborníkov televízne a novinové reklamy či bilbordy -násťročných príliš neoslovia, preto podnikatelia stavili na ľudskú dlaň. Návštevníci klubov, diskoték, zábav a ďalších akcií začali dostávať pri vstupe pečiatku s názvom spoločnosti, jej telefónom alebo internetovou adresou.
Doteraz bola pečiatka na dlani iba dôkazom toho, že ľudia zaplatili za vstup na diskotéku či do klubu. V poslednom čase však nočné kluby a iné podniky dostávajú peniaze za to, že na ruky mladých dávajú fluorescentné značky. Namiesto neurčitých čarbaníc na ne umiestňujú logo, adresu, internetové stránky a ďalšie marketingové informácie.
Výhodou sú omnoho nižšie náklady a oslovenie veľkého množstva ľudí, najmä tých, ktorí reklame doteraz unikali. Záujem poľských firiem o nový druh prezentácie preto rastie. "Už sme mali aj náramky s logom piva alebo vodky, ktoré slúžili ako vstupenky," povedal Piotr Szczepaniak, manažér varšavského klubu Piekarnia. Ponúk na nový druh prezentácie podľa neho pribúda.
Klientom klubu bola napríklad pivovarnícka skupina Žywiec, ktorá týmto spôsobom ponúkala pivo Desperados. "Využívame také reklamy, pokiaľ chceme osloviť vybranú skupinu konzumentov," povedala hovorkyňa Eliza Panková.
Netypická reklama je okrem iného určená pre veľmi atraktívnu skupinu potenciálnych zákazníkov, teda mladých ľudí s vyšším vzdelaním a väčšími zárobkami. Práve tí sú najčastejšími návštevníkmi klubových koncertov a iných večerných zábav. "Takýchto klientov je veľmi ťažké osloviť cez tradičné médiá, ako je televízia, rádio alebo internet, preto má novinka veľkú šancu na rýchle rozšírenie," vysvetlil expert na reklamu Tomasz Kosko.
StoryEditor
Reklama priamo na dlani
Reklamné agentúry a spoločnosti v Poľsku si položili otázku, ako osloviť čo najviac zákazníkov medzi mladými ľuďmi. Podľa odborníkov televízne a novinové reklamy či bilbordy -násťročných príliš neoslovia, preto podnikatelia stavili na ľudskú dlaň. Návštevníci klubov, diskoték, zábav a ďalších akcií začali dostávať pri vstupe pečiatku s názvom spoločnosti, jej telefónom alebo internetovou adresou.