Napriek tomu, prevádzkovatelia autopožičovní ponúkajúcich luxusné značky tvrdia, že občasné požičanie takýchto áut je oproti kúpe výhodná alternatíva. Spočíva v tom, že problematické pri takýchto autách je garážovanie, servis či samotná údržba.
Aj preto prenájom luxusných vozidiel podľa Karela Koutného, z vedenia spoločnosti Rai Internacional, každoročne rastie. "Medziročne zaznamenávame nárast približne o 15 percent," tvrdí Koutný. Dodáva, že tento rast môžu spôsobovať aj prichádzajúce investície, silnejúca ekonomika či Slováci žijúci v zahraničí, ktorí sú súčasťou klientely.
Vo všeobecnosti najčastejšie po prenájme luxusných áut siahajú podnikatelia a manažéri spoločností, ako aj "ľudia, ktorí dlhší čas pracujú v zahraničí a vracajú sa za rodinami na Slovensko", povedal Koutný.
Ceny prenájmov sa menia s triedou a so značkou auta. Rádovo sa pohybujú od 5- do 40-tisíc korún za deň. "Predĺžený víkend môže klienta vyjsť na 70- až 120-tisíc korún," tvrdí Vladimír Kozár z manažmentu spoločnosti Car Exclusive. Dodáva, že takéto autá "na viac ako jeden deň prenajímame len overeným klientom, nakoľko práve čas jedného dňa je najvýhodnejší pokiaľ klienta nepoznáme. Mnohí majú pocit, že v jediný deň sa môžu stať pretekármi a vtedy vznikajú problémy", dodáva Kozár. Zábezpeka modelu Ferrari tak môže vyjsť aj na pol milióna.
S prenájmom súvisia aj nadštandardné poistky. "Poistenie je v prípade takýchto vozidiel veľmi problematické. Poisťovne o takýchto zákazníkov neprejavujú záujem a slovenský trh je v tomto smere ešte konzervatívny a dovoľuje poisťovniam správať sa nekomerčne. Preto sú poistky neflexibilné a neposkytujú veľa alternatív na jeden deň či poistné balíky, aké sú bežné v západnej Európe," vysvetľuje Kozár. V každom prípade klient zodpovedá svojou spoluúčasťou.
StoryEditor
Luxus na štyroch kolesách
Prenajať si svoj automobilový sen môže vyjsť lacnejšie ako ho vlastniť. Luxusné modely áut si prenajíma čoraz viac Slovákov, pričom viacdňový prenájom nadštandardných značiek môže klienta stáť rovnako ako auto nižšej triedy.