Už tento rok chce vo svojich amerických prevádzkach otvoriť kaviarenské kútiky, kde budú barmani servírovať kávu, ako napríklad capuccino alebo latté. McDonald's, pri ktorom sú návštevníci zvyknutí na samoobsluhu, tým chce predovšetkým zobrať zákazníkov kaviarňam Starbucks.
Ako napísal americký denník The Wall Street Journal, takzvané kávové bary chce McDonald's zaviesť až v 14-tisíc reštauráciách po celých Spojených štátoch. Na rozdiel od experimentu v Európe, kde v Nemecku predstavuje kaviareň v typickom štýle, teda s kreslami, v Spojených štátoch pôjde o barové pulty obsluhované barmanmi, teda niečo, čo má Starbucks.
McDonald's by mal týmto krokom k celoročným tržbám približne 21,6 miliardy dolárov pridať ďalšiu asi miliardu dolárov.
Ako napísal denník, medzi obidvoma reťazcami zúri ostrý konkurenčný boj. McDonald's rozšíril svoju ponuku káv, znížil ceny a začal ponúkať dokonca aj raňajky. Vlani mu tieto kroky dopomohli k prekonaniu konkurencie v rýchlosti rastu.
Starbucks donedávna vyhlasoval, že expanzia jeho siete nebude závisieť od vývoja americkej ekonomiky, v poslednom čase však svoje sebavedomie zmiernil.
Firma chce tento rok otvoriť 2 500 nových kaviarní, čo je oproti pôvodnému cieľu až o sto menej. Tento rok by však mal Starbucks preniknúť viac aj na stredoeurópsky trh. Plánuje otvoriť dvadsať pobočiek v Českej republike a Poľsku.
StoryEditor
McDonald's chce najnovšie zabodovať kaviarňami
Najväčšia svetová sieť reštaurácií rýchleho občerstvenia McDonald's sa rozhodla ísť do boja s globálnym reťazcom kaviarní Starbucks.