Kým v susednom Česku predajná spoločnosť Kaufland plánuje stavať menšie obchodné domy, na Slovensku k tomu pravdepodobne nedôjde. Spoločnosť totiž v Česku čelí nedostatku miesta. U nás je situácia odlišná. "Priemerná rozloha obchodných domov Kaufland je na Slovensku zhruba tritisíc štvorcových metrov. Len na takejto ploche dokážeme ponúkať štandardný sortiment veľkoplošnej predajne. Akékoľvek kompromisy v predajnej ploche by viedli ku kompromisom v šírke sortimentu," tvrdí Martin Gärtner, vedúci úseku marketingu spoločnosti Kaufland Slovenska republika. Dodáva, že "už dnes je konkurenčnou výhodou práve šírka a kvalita sortimentu v kombinácii s diskontnými cenami. Obmedzovať sa nechceme."
Na území Česka by sa mali podľa denníka Mladá fronta Dnes nové obchodné domy zmenšiť na polovicu. Kaufland by sa tak svojou veľkosťou priblížil diskontným predajniam Lidl, ktorým by sa tak stal priamou konkurenciou. Kaufland i Lidl pritom spoločne patria do nemeckej skupiny Schwarz. Svoje obchody však obe firmy prevádzkujú nezávisle od seba. Gärtner súčasnú situáciu v Česku komentovať nechcel.
StoryEditor