StoryEditor

Vineu má Pezinok, Nitra sa nevzdáva

11.06.2003, 00:00
Spoločnosť Víno Nitra rešpektuje rozhodnutie Najvyššieho súdu SR, ako to napokon už urobila pri predbežnom opatrení. Namiesto Viney bude opäť vyrábať Nealkoholický hroznový sýtený nápoj Víno Nitra.
  • Právny spor poškodil vývoz nápoja
  • Spoločnosť Víno Nitra rešpektuje rozhodnutie Najvyššieho súdu SR, ako to napokon už urobila pri predbežnom opatrení. Namiesto Viney bude opäť vyrábať Nealkoholický hroznový sýtený nápoj Víno Nitra. Obchodný riaditeľ spoločnosti Pavol Varga však dúfa, že je to iba prechodný stav. "Vinea sa v Nitre vyrábala od roku 1980. Budeme hľadať ďalšie právne možnosti," povedal na margo rozhodnutia súdu, ktorý potvrdil ako jediného oprávneného užívateľa a zároveň vlastníka ochrannej známky Vinea spoločnosť Vitis trade. Jednou z možností je podľa neho neukončené konanie vo veci návrhu na výmaz ochrannej známky Vinea z registra.
    Nitrianska firma taktiež spochybňuje právny stav po delimitácii majetku štátneho podniku Vinárske závody Bratislava v roku 1991, keď poukazuje na nezákonný postup Úradu priemyselného vlastníctva pri prevode práv k ochrannej známke Vinea. "Sme presvedčení, že práva k ochrannej známke Vinea zanikli s ukončením právnej subjektivity majiteľa tejto ochrannej známky, keďže neboli prevedené na nového majiteľa," uviedol P. Varga.
    Dlhodobý spor o značku, v ktorom víťazí firma Vitis trade, spoločník Vinárskeho závodu Pezinok, doteraz komplikoval výrobu i predaj tohto obľúbeného nealkoholického nápoja. Na rozdiel od nitrianskej firmy výrobca z Pezinka celú vec považuje za uzavretú a je rozhodnutý do Viney začať konečne naplno investovať. Nedávne rozhodnutie súdu dalo totiž zelenú jej výrobe i exportu. "Zákazníci sa môžu tešiť na Vineu v pollitrovom balení, ako aj na nový, nesýtený Vinea Soft," uviedol jeden z konateľov spoločnosti Vitis trade Viktor Čorej. Podnik sa pripravuje na obnovenie rozhovorov s nemeckými partnermi, podpísal už dlhodobý kontrakt s Poliakmi a rokuje aj s ďalšími záujemcami.
    Závod, v ktorom sa Vinea vyrába, poskytuje prácu 180 zamestnancom. Firma vlani utŕžila za predaj Viney 100 mil. Sk, z toho osem miliónov bolo za export. Podľa posledného marketingového prieskumu z roku 2001 spontánna znalosť značky Vinea dosahuje 20 %. "S týmto výsledkom sme neboli spokojní," uviedol V. Čorej. Považuje to však za dôsledok dlhotrvajúceho sporu o značku a neinvestovania do povedomia o nej.
    Kto pije Vineu?
    - prednostne sú to ľudia od 19 do 29 rokov, ale zanedbateľná nie je ani skupina konzumentov vo veku od 29 do 49 rokov
    - muži rovnako ako ženy
    - spotrebitelia so stredoškolským i vysokoškolským vzdelaním
    - uprednostňujú ju obyvatelia v mestách nad 30 000 obyvateľov, hlavne v Bratislave a v Košiciach
    Zdroj: Vitis trade, s. r . o.
    menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
    05. máj 2024 15:51