Kanadská spoločnosť Airport Development Corporation (ADC), ktorá spoluprevádzkovala do konca roku 2001 budapeštianske letisko Ferihegy, sa obrátila na Medzinárodný súd vo Washingtone so žalobou na Maďarskú republiku. Spoločnosť ADC žaluje štát z jednostranného vypovedania zmluvy, jeho neschopnosti prispieť k dohode o odškodnom a požaduje náhradu materiálnej ujmy, ktorú z pôvodných 90 miliónov dolárov znížila na 20 miliónov. Vláda expremiéra Orbána zoštátnila na základe novelizácie leteckého zákona prevádzkovanie letiska v Budapešti a odobrala ho spoločnosti FUF Kft., ktorú založilo Riaditeľstvo letísk a letovej prevádzky (LRI), spolu s firmou ADC. Firma FUF vznikla účelovo kvôli výstavbe nového terminálu 2B a jeho následnému prevádzkovaniu. Dôvodom vstupu kanadského investora do tohto projektu bola práve zmluvná garancia 12-ročného prevádzkovania letiska, ktorá mu mala zabezpečiť návratnosť investícií a primeraný profit. Spoločnosť ADC si zobrala na výstavbu úver 103 miliónov dolárov, do prípravných prác vložila 16,7 milióna a svojmu spoločníkovi, riaditeľstvu letovej prevádzky, požičala 11 miliónov dolárov. Nový prevádzkovateľ letiska, štátna spoločnosť Budapest Airport Rt., sľúbila svojmu predchodcovi do februára 2002 dohodu o odškodnení a vyrovnaní všetkých podlžností, čo sa však dodnes neudialo. "Sľuby sa ukázali ako falošné a pohár trpezlivosti pretiekol, " uviedol na margo žaloby Béla Danczkay, spolumajiteľ firmy ADC. Odškodné podľa neho odráža straty spôsobené umŕtveným kapitálom, ktorý mal 12 rokov pracovať. Šance firmy ADC na víťazstvo v spore sú veľmi reálne, tvrdí B. Danczkay, poukazujúc na kauzu českej televízie Nova, v ktorej štát prehral a musí zaplatiť 353 miliónov dolárov. Ak súd uzná žalobu kanadskej spoločnosti, za zoštátňovaciu Orbánovu akciu zaplatia daňoví poplatníci 20 miliónov dolárov, čo je takmer cena výstavby nového terminálu, ktorú tak preplatia dvakrát, konštatuje denník Magyar Hírlap.