StoryEditor

Holcim dodal cement pre Branisko

01.07.2003, 00:00

Spoločnosti Holcim a Skanska DS realizovali prvú vozovku s cementobetónovým povrchom v tuneli na Slovensku. Ako informovala marketingová manažérka Holcimu Jana Nedasová, vozovka spĺňa všetky požiadavky na jazdný komfort, hlučnosť a bezpečnosť premávky.
V diaľničnom tuneli pod Braniskom, ktorý otvorili počas víkendu, sa na vozovku v dĺžke takmer päť kilometrov spotrebovalo vyše 4 tis. ton špeciálneho cestného portlandského cementu. Vyrobili ho v banskobystrickej prevádzke Holcimu. Špeciálny cement vplýva na kvalitu betónovej zmesi. Betón pre vozovky totiž musí spĺňať pomerne vysoké a špeciálne požiadavky -- malé objemové zmeny pri tuhnutí a tvrdnutí, predpísanú pevnosť v ťahu za ohybu a ďalšie.
Ako skonštatoval marketingový a obchodný riaditeľ Holcimu Mario Grassl, v západnej Európe sa betónové povrchy využívajú čoraz častejšie, a to nielen v tuneloch, ale aj na diaľniciach, rýchlostných komunikáciách a dokonca i v mestách. Upozornil pritom na to, že betón nepodlieha deformáciám tak ako asfalt.
Slovenský Holcim je súčasťou rovnomenného koncernu, ktorý je jedným z popredných svetových výrobcov a dodávateľov cementu, kameniva a transportovaného betónu. Nadnárodná spoločnosť má zastúpenia vo viac ako 70 krajinách sveta a zamestnáva 45 tis. pracovníkov. Holcim nedávno inicioval diskusiu o tom, aké materiály by sa mali používať na slovenských cestách. SR sa totiž takmer výhradne orientuje na asfaltové povrchy.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
05. máj 2024 17:25