Rozhodujúcim majiteľom 84,44-percentného balíka akcií bol až do polovice minulého roku štát. Primárna škoda neefektívne vynaložených prostriedkov sa odhaduje na 200 mil. Sk. "Budeme ďalej podnikať právne kroky, aby ľudia, ktorí sú za to zodpovední, boli potrestaní," zdôraznil generálny riaditeľ.
Celkové škody za nedokončenie diela je v súčasnosti len ťažko možné vyčísliť. Teoreticky, ak by sa dielo ukončilo v plánovanom termíne, produkcia za približne päť rokov mohla dosiahnuť 1,5 mil. tony soli. Najnižšia cena tony soli na svetových trhoch za uplynulé desaťročie predstavovala 32,5 eura. Len na tržbách za toto obdobie potom Solivary prišli približne o 2 mld. Sk.
Straty zaznamenal i štát. V novom závode by našlo prácu okolo sto ľudí, čo by následne prinieslo odvody do štátnej pokladnice, resp. odľahčilo by rozpočet Národného úradu práce. Do strát je možné zahrnúť i nezrealizované tržby Železníc SR za prevoz približne 300 tis. ton solí ročne, ako aj ďalšie položky. M. Farbaky pripustil, že orgány činné v trestnom konaní na tomto náročnom prípade síce pracujú, výsledok je však stále v nedohľadne.