StoryEditor

Marketingový prešľap roka 2002

05.02.2003, 23:00

Nemecké železnice Deutsche Bahn AG môžu svoju predsedovi predstavenstva Harmutovi Mehdornovi poďakovať za ocenenie Marketingový prešľap roka 2002. H. Mehdorn totiž vyjadrením, že cestovanie vlakom viac než štyri hodiny je mučenie, porušil najjednoduchšie marketingové pravidlá. Podľa údajov časopisu Focus sa tak Deutsche Bahn zaradila medzi 10 kandidátov na toto negatívne ocenenie, ktoré udeľuje 7 500 odborníkov na základe internetových dotazníkov stuttgartskej univerzity.
Spoločnosť však túto kritiku odmieta a obviňuje univerzitu z nečestného zhromažďovania údajov. Podľa jej vyhlásenia totiž H. Mehdorn v jednom televíznom rozhovore upozorňoval, že železnice sú pri vzdialenostiach do 500 kilometrov najlepším dopravným prostriedkom a z toho dôvodu poukazoval na potrebu modernizácie trate Mníchov -- Berlín, kde cestovanie trvá 6,5 hodiny. Deutsche Bahn cituje z jeho vyhlásenia, že čas cestovania sa musí skrátiť, keďže všetko nad štyri hodiny "je pre podnikateľov s plným termínovým kalendárom nemysliteľné a rovná sa mučeniu".
Napriek tomu železnice obsadili hneď aj druhé miesto v poradí. Podľa údajov Handelsblattu sa totiž spoločnosť v inzerátoch, v ktorých v decembri vychvaľovala nový cenový systém, prepočítala v modelovej kalkulácii. Hoci tento systém uvádzala ako "logický a prehľadný", nesprávne vypočítala zľavu. Deutsche Bahn pri tejto príležitosti síce priznala tlačovú chybu, ale v žiadnom prípade nie matematickú.
Na tretie miesto sa zaradil maloobchodný sektor, keďže mnohí účastníci štúdie poukazovali na mnohé prípady, keď obchodníci využili prechod na euro na zvyšovanie cien. Tento vývoj však začiatkom minulého roka viedol k výraznému znepokojeniu spotrebiteľov a následnému poklesu ich výdavkov, čo sa zasa negatívne odrazilo na výsledkoch samotných maloobchodov.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
29. september 2024 04:28