Najväčšia sieť supermarketov v Európe Carrefour informovala, že jej tržby za rok 2002 klesli najmä pod vplyvom kurzových strát na rozvojových trhoch. Francúzska spoločnosť napriek tomu potvrdila, že jej celoročné hospodárske výsledky sa zmestia do optimistickej hornej hranice pôvodnej prognózy. Obrat Carrefouru vrátane dane z pridanej hodnoty v roku 2002 klesol o 1,6 % na 76,78 mld. eur, čo je v súlade aj s prognózami analytikov. Hoci tržby v reálnych číslach klesli, na konštantnej menovej úrovni stúpli o 4,5 %. Devalvácia v Brazílii a Argentíne a oslabenie ázijských mien spôsobili pokles celkového rastu tržieb o 6,1 %. Rast zisku na jednu akciu za uplynulý rok by sa mal pohybovať v rozpätí 10 až 15 %, zatiaľ čo zisky pred zaplatením úrokov a daní sa priblížili úrovni 4,4 až 4,3 % z hodnoty tržieb.
Pokiaľ ide o štvrtý štvrťrok, obrat Carrefour klesol o 1,7 %. Na francúzskom trhu, ktorý skupine zabezpečuje 51 % ročného obratu, tržby stúpli o 2,8 % na 10,71 mld. eur. Na oboch amerických kontinentoch, ktoré reprezentujú 8,3 % tržieb skupiny, obrat klesol o 44 % na 1,46 mld. eur, hoci na konštantnej menovej báze stúpli o 17 %.
StoryEditor