Nový rad domácich spotrebičov značky Ariston predstavila v piatok v Benátkach pôvodom talianska spoločnosť. Vývoj bol zameraný najmä na dosiahnutie nízkej hlučnosti práčok, predĺženie lehoty skladovania potravín v chladničkách a úsporu času pri varení a umývaní riadu. Investície do nových produktov predstavovali 50 mil. eur. Ďalších sto miliónov sa spoločnosť chystá uvoľniť v najbližších dvoch rokoch na podporu predaja. Merloni Elettrodomestici je v SR zastúpená najmä svojou druhou značkou domácich spotrebičov Indesit. Nový rad Ariston by sa mal podľa riaditeľa pre ČR a SR Karla Pacourka dostať na slovenský trh na jeseň tohto roka.
DESATINA PRE INDESIT
Napriek tomu, že spotrebiče Merloni Elettrodomestici kupujú slovenskí spotrebitelia už viacero rokov, firma sa rozhodla otvoriť obchodné zastúpenie v SR až na začiatku tohto roku. Dovtedy ich dodávali nezávislé veľkoobchody. Ako uviedol K. Pacourek, slovenský trh so spotrebičmi je v porovnaní s ČR špecifický. Veľmi silnú pozíciu na ňom má značka Whirlpool zastúpená domácim výrobným závodom. Ďalším silným hráčom je nadnárodný koncern Electrolux so značkami AEG, Electrolux a Zanussi. "Je tu však aj celý rad menších značiek, s ktorými sa možno v iných krajinách stretnúť len málokedy," vysvetlil. Ako dodal, ambíciou Merloni je v období niekoľkých rokov dosiahnuť v SR 10-percentný trhový podiel so značkou Indesit a 3- až 5-percentný so značkou Ariston.
PERSPEKTÍVNY REGIÓN
Merloni Elettrodomestici s ročným obratom 2,5 mld. eur je tretím najväčším výrobcom bielej techniky v Európe. Každý rok vyrába dvanásť miliónov domácich elektrospotrebičov. Zamestnáva približne 20 tis. pracovníkov v sedemnástich výrobných závodoch. V oblasti vstavaných domácich spotrebičov značka Ariston zastáva druhú priečku za Bosch Siemens Hausgeräte. Ako pre HN uviedol generálny riaditeľ Merloni Andrea Sasso, spoločnosť pri predaji svojich produktov nerobí rozdiely medzi krajinami západnej a východnej a strednej Európy. Naopak, východné trhy, na ktorých je ešte stále nízka vybavenosť domácimi spotrebičmi, považujú za perspektívne, pričom rýchly a konštantný nárast predaja v tomto regióne možno podľa štatistík očakávať až do roku 2007.