StoryEditor

Reklama po rusky

19.11.2006, 23:00

Na otázku, v čom sa dnešná Moskva najviac líši od tej spred dvadsiatich rokov, vám každý povie, že nesmiernym rozmachom motorizmu a reklamy.
Sedem desaťročí bolo Rusko odrezané železnou oponou od vonkajšieho sveta. Väčšina obyvateľstva nemala predstavu o takom civilizačnom jave, akým bola komerčná reklama. Dnes komunistické tabu kompletne padlo. Z kedysi zakázaného ovocia sa dnešná reklama tovarov a služieb stala takmer kultovým objektom všeobecného záujmu a obľúbenou témou rozhovorov, často konkurujúcou aj počasiu.
Námetov na rozhovor je dostatočné množstvo. Experti odhadujú, že minulý rok si reklamu zadávalo 61-tisíc známych medzinárodných brendov. Ešte pred desiatimi rokmi sa o nich v Rusku vedelo len veľmi málo.
Samotná Moskva má viac vonkajšej reklamy -- rôznych pútačov, plagátov, obrazoviek a nástenných plôch -- ako celá Veľká Británia. Rusko sa považuje za najprekvitajúcejšie impérium reklamy na svete. Len za minulý rok sa rozrástlo o 32 percent. Podľa niektorých odhadov má hodnotu deväť miliárd dolárov. Odborníci sa domnievajú, že robiť reklamu v Rusku je zaujímavejšie ako v Indii a Číne.
Zahraniční investori v oblasti reklamy musia počítať s meniacou sa legislatívou. Zákon o reklame napríklad zakazuje propagáciu alkoholických nápojov v televízii. Musia tiež počítať s tým, že kvalitu reklamy kontroluje Federálna antimonopolná služba. Pokutu dostala napríklad reklamná agentúra za televízny šot, na ktorom sa mladé krásky snažili prebiť na casting za pomoci mobilného telefónu. Dôvodom pokuty bola krutosť a nemorálnosť bitky dievčat.
Reklamný trh by v Rusku nemohol dosiahnuť taký rozmach, keby tu nebol tovar a biznis. Obrovský záujem zadávateľov reklamy potvrdzuje, že Rusko sa stáva pre investorov čoraz príťažlivejším.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/publicistika, menuAlias = publicistika, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
22. november 2024 11:50