Na prípravu výstavby mosta Košická sa zatiaľ vynaložilo viac ako 700 mil. Sk. Podľa informácie generálneho riaditeľa spoločnosti zastupujúcej investora, Metra Bratislava, Ladislava Csádera, v súčasnosti je odovzdané stavenisko na bratislavskej i petržalskej strane. Nie je však odovzdané stavenisko, na ktorom sa plánuje rekonštrukcia Miletičovej ulice a dostavba ukončenia Košickej ulice. "Zaviazali sme sa ich odovzdať až v septembri tohto roka. Sú tu však problémy s majetkovoprávnym vyrovnaním," povedal L. Csáder.
Na pozemkoch potrebných pre dokončenie a napojenie mosta Košická je veľa vlastníkov. Väčším problémom sú však predstavy niektorých vlastníkov týchto pozemkov o tom, ako by mali byť využité a najmä, za akú cenu by ich mali pre potrebu stavby odpredať. "Sú to exponované pozemky a ťažko očakávať, že ich vlastníci budú plánovanou výstavbou nadšení. Takže nás tu čakajú niektoré rokovania na dotiahnutie majetkovoprávneho vyrovnania," uviedol L. Csáder. Ako však dodal, nie je to problém, ktorý by mal výstavbu zásadne ohroziť. S výstavbou by sa tu totiž malo začať približne až o rok. Mnohým vlastníkom ide aj o ceny -- Metro Bratislava za pozemky ponúka vyhláškovú cenu 1 650 Sk za štvorcový meter, pričom trhová cena je niekoľkonásobne vyššia. "S väčšinou vlastníkov sme sa dohodli, niekoľko ich ešte zostalo a rokujeme s nimi. Zvažuje sa aj možnosť vyvlastnenia," potvrdil L. Csáder.
Napojenie mosta Košická na súčasný dopravný systém Bratislava si vyžiada niekoľko zmien. Koniec Košickej ulice by sa mal upraviť na rovnakú šírku ako je v iných miestach. Priľahlá križovatka by mala byť vybavená semaformi. Na Miletičovej ulici by mala pribudnúť autobusová zastávka pri trhovisku, čo by malo zlepšiť prístupnosť tejto časti Bratislavy. Úprava by zároveň mala zlepšiť celú dopravnú situáciu na uzle medzi Trenčianskou a Záhradníckou ulicou. Súvisiacim projektom, ktorý zabezpečuje Metro Bratislava, je aj dekontaminácia zemín a podzemnej vody na území staveniska v celej zóne Pribinova, ktoré sú znečistené ropnými látkami a chlórovanými uhľovodíkmi (patrí sem aj územie súvisiace so spomínanou Košickou ulicou). Ide o starú environmentálnu záťaž, ktorú zanechala bývalá Apolka. Náklady na jej odstránenie budú predstavovať viac ako 400 mil. Sk a hradiť sa budú pomocou úveru so štátnou zárukou. "Dekontaminácia územia, na ktorom bezprostredne stavia Doprastav, však nie je súčasťou tohto nového projektu. S tou sa bude musieť vyrovnať hlavný dodávateľ stavby mosta Košická," uviedol L. Csáder.
StoryEditor