Ssang Yong prišiel pred rokmi na Slovensko pod krídlami značky Daewoo. Keď sa skončila éra tejto značky, Ssang Yong sa osamostatnil a v súčasnosti je jeho vlastníkom čínska firma Shanghai Automotive Industry, ktorá investuje do skvalitnenia výroby nemalé prostriedky. Ako hodnotíte prvé mesiace po znovuvzkriesení značky na slovenskom trhu?
-- Keď sa Ssang Yong pred rokmi pokúsil uplatniť sa na Slovensku, nedarilo sa mu preraziť, lebo konštrukčne jeho automobily zaostávali. Pre návrat si teraz pripravil lepšie "zbrane". Nové zameranie naznačil už prvý model novej éry, Rexton. Po ňom nasledoval van s názvom Rodius a horúcou novinkou tejto sezóny je off road Kyron. Momentálne riešime logistiku, súvisiacu s importom vozidiel a náhradných dielcov. Naši predajcovia majú skúsenosti z pôsobenia pri iných značkách a v súčasnosti máme päť dílerov: v Bratislave, Banskej Bystrici, Košiciach, Žiline a Nových Zámkoch. Chceme osloviť špecifickú klientelu, čo je pri silnej konkurencii automobilov SUV zložité. Vozidiel v tejto kategórii totiž v poslednom čase pribúda veľa a naša pozícia je o to ťažšia, že modely Ssang Yong sa trošku odlišujú od zaužívaných kritérií.
V čom sú odlišné?
Naše autá majú oproti klasickým SUV silnejšiu rámovú konštrukciu podvozku, aby dokázali jazdiť aj v náročnejšom teréne. Zároveň však poskytujú pohodlnú jazdu i na bežných komunikáciách. Na základe licenčnej zmluvy používame osvedčenú technológiu značky Mercedes-Benz. Rexton je na trhu od roku 2003 a jeho konkurentmi sú napríklad Toyota Landcruiser či Mitsubishi Pajero.
Veľkopriestorový van Rodius ako jediný z našej produkcie nemá rebrinový rám, ale karoséria je samonosná. Ku komfortnej jazde prispievajú veľký rázvor a nezávislé zavesenie všetkých kolies.
Novinkou je Kyron. Čím by mal osloviť zákazníkov?
Je kratší o sedem centimetrov ako Rexton, no širší o dva cm. Svetlá výška ho zaraďuje medzi off roady, ktoré dokážu zdolať aj náročnejší terén. Zadná náprava je tuhá, predná je nezávisle zavesená na dvoch trojuholníkových ramenách. To všetko je pripevnené na rebrinový rám. Elektronické systémy robia z Kyrona prekvapujúco univerzálny off road.
StoryEditor