StoryEditor

Omladená rodina ďalšieho Kórejčana

12.03.2006, 23:00

Spoločnosť Ssang Yong Motor produkuje automobily vyše päť desaťročí, vznikla v roku 1954. Na začiatku vyrábala nákladné autá, autobusy a vozidlá na špeciálne použitie. V súčasnosti sa orientuje aj na segment 4 x 4, teda pohon všetkých kolies. V roku 1986 sa Ssang Yong špecializoval na výrobu džípov so značkou Korando a v roku 1988 vyvinula kompaktné SUV Korando Family 4WD, ktoré bolo prvým SUV, vyrobeným v Kórei. Tým sa začala éra vozidiel SUV pod touto značkou.
Na začiatku 90. rokov vstúpila do Ssang Yong Motor spoločnosť Mercedes Benz ako strategický investor a začala sa spolupráca na nových technológiách. V roku 1997, spustením výroby luxusného osobného automobilu Chairman, obsadil Ssang Yong tri hlavné sektory automobilového trhu (osobné autá, športovo úžitkové a vozidlá na voľný čas). Na sklonku toho roku však prišiel ekonomický pokles a zlúčenie s Daewoo Group. V roku 2000 sa po prekonaní krízy Ssang Yong od Daewoo Group oddelil a opäť sa stal nezávislým výrobcom automobilov. Odvtedy rozvinul programy obnovy a v roku 2001 uviedol na trh model SUV Rexton. O dva roky neskôr sa do výroby dostal luxusný sedan New Chairman a v máji 2004 automobilka predstavila MPV Rodius/Stavic.
Poslednou novinkou a najmladším členom rodiny Ssang Yong je Kyron. Prvý raz sme ho videli vlani na jesennom autosalóne vo Frankfurte, teraz prichádza na náš trh. Inšpiráciou pre obchodné označenie Kyron bol pocit nespútanej voľnosti. Názov vznikol kombináciou gréckeho výrazu kai (neohraničený) s anglickým run (beh). Celkový dizajn vychádza z konceptov futuristického SUV. Majestátny vzhľad prednej časti inšpirovala stredoveká rytierska prilba s dôrazom na štylizáciu prednej masky chladiča. Bočné línie rešpektujú najnovšie trendy v aerodynamike. S nimi korešpondujú 18" hliníkové kolesá. Vysoká kvalita použitých materiálov umožnila elegantnú povrchovú úpravu. Variabilita sedadiel a veľkosť batožinového priestoru 625 litrov zaraďuje Kyron medzi moderne riešené SUV.
Motor je vyvinutý pod záštitou značky Mercedes-Benz. Ide o nový 4-valcový vznetový motor Xdi200, ktorý je namontovaný v modeli Kyron M200Xdi. Dosahuje výkon 104 kW a kombinovaná spotreba paliva je 7,7 l/100 km (modely s priamym zaraďovaním) a 8,4 l/100 km (so samočinnou prevodovkou). Významnou prednosťou je maximálna prípustná hmotnosť brzdeného prívesu 2 300 kg, ktorá patrí k najvyšším v rámci konkurenčných modelov rovnakej kategórie. V aute nechýbajú súčasné elektronické bezpečnostné systémy, doplnené systémom aktívnej ochrany proti prevráteniu ARP (Active Rollover Protection) vrátane systému automatickej regulácie rýchlosti pri jazde z kopca HDC (Hill Descent Control).

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
24. apríl 2024 15:57