(1982 -- 1986). V rámci Mesiaca fotografie 2006 uvidíme aj výstavu jedného z predstaviteľov tzv. slovenskej novej vlny Jána Pavlíka (1963 -- 1988), na ktorého sa najviac zabúda. Pavlík študoval fotografiu na pražskej FAMU, kde sa stretol s ďalšími výraznými postavami tohto umenia (Pavel Pecha, Rudo Prekop, Vasil Stanko, Tono Stano, Miro Švolík, Kamil Varga, Peter Župník). Začiatkom 80. rokov spolu vytvorili množstvo inovačných postupov, kombinovali rôzne techniky, inšpirovali sa filmom a scénografiou. Ján Pavlík, známy aj pod pseudonymami Giano, JPS, Pawlic YANK Snina či Janko Oknaj, využíval pri fotení prvky performance, dopĺňal snímky kresbou, vyrábal koláže, asambláže. Často si zábery vopred načrtol. Fotografia Ernest nad Alicou a maličkým šašom je súčasťou jeho najdôležitejšieho cyklu Ernest a Alica, ktorému sa venoval prakticky počas celého štúdia. Zamýšľa sa v ňom nad mužsko-ženským princípom sveta. Ernest a Alica slúžia Pavlíkovi ako Adam a Eva Stvoriteľovi. Cez nich ukazuje vlastné ja, svoje chápanie reality. Fotografie dotvára textom, komentuje ich priamo na obraze. Ernest by sa mal radšej dobre ukryť (a byť ticho), Ernest túži byť iným Ernestom, Ernest utekajúci od Alice (ale možno že neuteká od Alice), Alica bezhlavo a zbytočne beží (asi za Ernestom), Alici sa rozsypali špagety, to sú len niektoré z Pavlíkových názvov. Jeden z nich -- Ernest pri ďalšej únikovej akcii a zbytočnej -- by sa hodil aj na autorov život. V roku 1988 ho ukončil samovraždou.