Výbuchy smiechu v kľúčových momentoch, ticho prerušované piskotom na konci filmu. Tak prijali film Da Vinciho kód kritici a filmoví fajnšmekri na jeho premiére v Cannes. Väčšina z dvoch tisícoviek novinárov sa zhodla, že film dokonale kopíruje obsah kontroverznej knihy Dana Browna, ktorej kľúčovou teóriou je, že Ježiš mal s Máriou Magdalénou dieťa a jeho potomkovia stále žijú. Tvrdenie, ktoré na celom svete vyvolalo protesty cirkví, priviedlo ľudí v preplnenej premietacej sále len k salvám smiechu. "Nebolo to príliš zrozumiteľné. Veta, ktorá má byť kľúčovým posolstvom celého filmu, bola prijatá s úsmevom, alebo skôr s úškrnmi, to hovorí za všetko," povedal filmový kritik časopisu Times of India Gerson Da Cunha. "Bolo to rovnako zlé ako kniha," dodáva Peter Brunette z amerických novín Boston Globe. Ako poznamenal -- Tom Hanks bol zombie, našťastie tam bol Ian McKellen. "Ľudia boli rozpačití, nebol žiadny potlesk, len ticho," hovorí Margherita Ferrandinová z talianskej televízie RAI 3. Slovenskí novinári, ktorí mohli film vidieť už včera na špeciálnej projekcii v Bratislave, prijali film Da Vinciho kód takpovediac všestranne. Počas premiéry sa ozýval smiech, škodoradosť, ale aj nefalšované nadšenie. Pre zníženú viditeľnosť v sále nebolo možné identifikovať, či sa reakcie líšia v závislosti od veku a pohlavia divákov. Na rozdiel od kolegov v Cannes, bratislavskí žurnalisti film nevypískali, na koniec sa niektorí dokonca pokúsili o potlesk. V pondelok prinesieme v Štýle aktuálne správy z festivalu v Cannes priamo od nášho spolupracovníka Radovana Holuba.