StoryEditor

Firmy váhajú inzerovať u Stewartovej

01.08.2005, 00:00
Už len niekoľko dní zostáva do chvíle, kedy Martha Stewartová, guru amerického životného štýlu, bude úplne voľná. S augustom totiž končí je domáce väzenie a miliardárka sa bude môcť opäť naplno venovať biznisu. V tom to však môže kvôli kriminálnej minulosti šesťdesiatriročnej podnikateľky zaškrípať, upozorňujú americké médiá.

Už len niekoľko dní zostáva do chvíle, keď Martha Stewartová, guru amerického životného štýlu, bude úplne voľná. S augustom sa totiž končí je domáce väzenie a miliardárka sa bude môcť opäť naplno venovať biznisu. V tom to však môže v dôsledku kriminálnej minulosti šesťdesiatriročnej podnikateľky zaškrípať, upozorňujú americké médiá.
"Mnohí manažéri si dobre rozmyslia, či prepoja svoje reklamné aktivity na podporu svojich značiek s menom ženy, ktorá bola vo väzení," uvádza server adage.com. Stewartová bola vlani odsúdená za klamanie vyšetrovateľom a zneužívanie informácií v obchodnom styku na desať mesiacov väzby, z toho polovicu v domácom väzení.

Experti: Je to len dočasné
Reklamu do televíznej šou, ktorú produkuje spoločnosť Stewartovej Martha Stewart Living Omnimedia, si už zadal výrobca strojov na kávu Tassimo, alebo konglomerát General Electric. Naopak manažéri firiem Colorox a tiež Procter & Gamble, ktorá je najväčším zadávateľom reklamy na svete, reklamné zmluvy doteraz nepodpísali. V magazíne, ktorý patrí Stewartovej, si už však inzeráty zaplatili.
Z amerických mediálnych agentúr dokonca zaznievajú hlasy, že kúpu reklamného času v reláciách veľkňažky životného štýlu, ako Stewartovú nazvalo BBC, mnohí klienti schvaľujú až na úrovni najvyšších šéfov. Bežne sa o to starajú manažéri poverení marketingom.
"Martha je zatiaľ veľkou neznámou. Čo s ňou presne bude? To nie je isté. Ale som veľmi optimistický. Ona toto obdobie prekoná a bude silnejšia ako predtým. Mala by si len nájsť viac ľudí, ktorí jej budú radiť, nemôže všetko robiť sama," myslí si Brian Terkelsen, viceprezident spoločnosti MediaVest USA.
V tom sa s ním zhodujú ďalší odborníci z reklamnej brandže. "Niet nikoho, kto by ju nahradil. Ak chcete propagovať produkt pre ženy v domácnosti, musíte ísť za ňou. Ona nehrá len úlohu poradcu alebo experta, ona naozaj dokáže, že ľudia idú a nakupujú. Na jej problémy sa čoskoro zabudne," tvrdí Patti Ganguzzaová, prezidentka agentúry AIM Productions.
Potvrdzuje to aj prípad dnes už legendárneho ponča. To mala na sebe, keď v marci opúšťala väzenie. Tisíce žien hneď telefonovali do pletiarskeho podniku Lion Brand Yarn a pýtali sa, či ide o výrobok tejto firmy. Pončo však uplietla spoluväzenkyňa Stewartovej. Firma na svojich stránkach poskytla vzor a návod na upletenie elegantnej pokrývky ramien. Doteraz si ho stiahol milión ľudí a firma sa teší z 30-percentného nárastu predaja vlny.
Samotná spoločnosť Stewartovej bez svojej šéfky trochu trpela. V prvom štvrťroku mala nižšie tržby a vykázala dokonca stratu. Klesli najmä príjmy z reklamy, len v časopisoch bolo inzerátov v prvom polroku o šesť percent menej. Jún však dal signál, že sa trend začína obracať. Inzerátov oproti rovnakému mesiacu minulého roka pribudlo, a to dokonca o 27 percent.

Von len dva dni v týždni
Stewartová však zo svojho domu nemohla zatiaľ pracovať tak, ako by si predstavovala. Opustiť svoj ranč môže len na 48 hodín týždenne. Navyše to nesmú byť výlety za zábavou. Štátne úrady dokonca prešetrovali jej účasť na párty liste New York Post, ktorý ju zaradil medzi 100 najvplyvnejších ľudí USA. Trpela aj jej vášeň pre záhradu. Tej sa mohla venovať len za účelom svojho podnikania a čas strávený medzi záhonmi sa odrátaval od vymeraných 48 hodín.
Od augusta, keď sa obmedzenie končí, plánuje rozbehnúť dve televízne relácie, ako aj každodenné vysielanie v rádiu. Pustila sa do písania knihy. Vyjsť má v októbri pod názvom Marthine pravidlá. Stewartová v nej radí, ako svoje schopnosti využiť v podnikaní a dosiahnuť úspech.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
19. máj 2024 20:57