StoryEditor

Biznis trieda s temperamentom

14.01.2007, 23:00
TEST. Mercedes E320 CDI 4Matic je auto pre tých, čo milujú imidž.

Zákazníci automobilov vyššej strednej triedy patria medzi najnáročnejších motoristov. Sú to zväčša solitéri, ktorí si kupujú auto predovšetkým sami pre seba. Majú na to, aby si priplatili za luxus a bezpečnosť, a ochotne to urobia. Naopak, nestrpia nízku kvalitu, lacný vzhľad a zlý imidž. Mali sme možnosť podrobne sa oboznámiť s inovovanou triedou E od automobilky Mercedes-Benz. Po týždennom jazdení si dovoľujeme tvrdiť, že toto auto je svojej triede "šité na mieru".

Výkon a bezpečnosť
Testovali sme najsilnejšiu dieselovú motorizáciu spriahnutú s päťstupňovou automatickou prevodovkou a s pohonom všetkých kolies. Ideálna kombinácia na dosiahnutie temperamentného výkonu pri zachovaní solídnych jazdných vlastností a ekonomiky prevádzky. Inak povedané, ideálna biznis trieda. Limuzína s dĺžkou 4,88 metra má pod prednou kapotou trojlitrový vidlicový naftiak so silou 224 koní. Napriek tomu, že váži bezmála dve tony, na ceste pôsobí mimoriadne agilne. Z pokoja na rýchlosť sto kilometrov za hodinu zrýchli za vynikajúcich osem sekúnd. Je to vďaka mocnému krútiacemu momentu s hodnotou až 510 Nm. V prípade tohto auta sú však veľmi zaujímavé hlavne čiastkové zrýchlenia, teda napríklad pri predbiehaní. Trieda E reaguje na pohyb plynového pedála okamžite, v prípade potreby bez reptania podradí, vyrazí vpred, a to aj na klzkom povrchu. Zásluhu má na tom výkonný agregát, prevodovka a pohon 4matic. Touto skratkou sa v prípade značky Mercedes-Benz označuje permanentný pohon všetkých kolies. Má centrálny diferenciál s pevným pomerom rozdelenia sily 40/60 (vpredu/vzadu). Súčasťou systému je aj zariadenie 4ETS, ktoré preberá nasadením bŕzd funkciu uzávierky diferenciálu. ESP, ASR a ABS v tomto aute perfektne ladia. Veľmi vhod prídu aj vzduchotlakové nastaviteľné tlmiče, ak chcete jazdiť so športovým nasadením, auto po zatlačení tlačidla ochotne vytvrdne. Od takto vybaveného auta je len utópiou očakávať extrémne nízku spotrebu, hodnotu 11 l/100 km, ktorú nám ukazoval palubný počítač, však považujeme za rozumnú a prijateľnú.

Klasika, ale veľmi ľúbivá
Interiér inovovanej triedy E sa zriekol akýchkoľvek experimentov, v tejto kategórii sa to jednoducho nenosí. Vnútrajšok sa snaží zaujať perfektnou ergonómiou, vyberanými materiálmi a dostatkom priestoru. Ťažko je mu niečo vyčítať. Tlačidlá sú dostatočne veľké, auto sa ovláda intuitívne a je z neho dobrý výhľad. Za multifunkčným volantom si nájde pohodlné miesto postava akejkoľvek veľkosti. Pohľad na dlhú prednú kapotu a trojcípu hviezdu je skutočne magický. Trieda E je stálicou vo svojom segmente. Vďaka nedávnemu faceliftu toto auto v dobrej kondícii určite ešte nejaký ten rok zostane.

ZÁKLADNÉ ÚDAJE:
Motor:
3,0 V6 24V
Max. výkon: 165 kW (224 k)
Max. krút. moment: 510 Nm
Zrýchl. 0 - 100 km/h: 8,1 s
Max. rýchlosť: 236 km/h
Rozmery: 4,88x1,82x1,50 m
Rázvor: 2,85 m
Prevádz. hmotnosť: 1980 kg
Komb. spotreba: 8,6 l/100 km

PLUSY:
Jazdné vlastnosti
Pohodlie a bezpečnosť

MÍNUSY:
Vyššia cena
Vyššia spotreba

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
04. máj 2024 05:59