Na dvere klope ďalší významný salón, ktorý bude od prvých marcových dní v Ženeve. Keďže je nepísaným svetovým lídrom v týchto podujatiach, automobilky už teraz vyťahujú svoje tromfy.
Rinspeed zaZen
Malá, no ambiciózna švajčiarska firma Rinspeed už niekoľkokrát prekvapila svojimi extravagantnými nápadmi -- napríklad autom, s ktorým sa dá nielen jazdiť na ceste, ale aj lietať a plaviť sa vo vode. Nebude chýbať ani na nadchádzajúcom salóne v Ženeve, kde predstaví vo svetovej premiére nový koncept pod názvom s malým začínajúcim písmenom zaZen.
S-MAX rozširuje ponuku
Spoločnosť Ford of Europe oficiálne zverejnila názov sériovej verzie svojho úspešného SAV Concept. Názov bude znieť Ford S-MAX, na vyjadrenie spojenia športového štýlu a pohodlnej jazdy, čo sa dosahuje vďaka flexibilite a priestrannosti vnútorného priestoru. Nový Ford S-MAX vychádza z úspešného Focusu C-MAX a nachádza sa medzi Fordom Mondeo Wagon a sedemmiestnym viacúčelovým Galaxy. Záujemcovia si budú môcť vybrať verziu s dvoj- alebo trojradovým usporiadaním sedadiel s novým systémom ich plochého sklápania. Označenie S znamená, že maximálny priestor ide ruka v ruke so športovým profilom. Ceny budú známe v čase uvedenia na trh -- asi v polovici tohto roku.
Alfa Romeo uzatvára rad 159
Modely Alfa 159 Sportwagon a Alfa Spider na salóne v Ženeve (vo svetovej premiére) uzavrú súčasný rad modelov Alfa Romeo. Oba modely sa vyznačujú dynamickými jazdnými vlastnosťami a navyše -- rovnako ako sedan, ktorý získal 5 hviezdičiek v hodnotení Euro NCAP -- venujú obrovskú pozornosť ochrane pasažierov.
Prvý z nich predstavuje ideálnu zmes talianskeho štýlu, výkonu a jazdných vlastností skutočného športového auta. To všetko v kombinácii s mnohostranným využitím a dostatočným priestorom, očakávaným od kombi vyššej triedy. Hladké línie dlhej strechy so strešným spojlerom a s dobrou aerodynamikou vytvárajú pocit kupé, interiér ponúka veľký priestor. Alfa 159 Sportwagon má k dispozícii tri nové motory JTS a tri turbodiesely Multijet. Všetky sú vybavené novými šesťstupňovými prevodovkami. Niektoré verzie aj s automatickými vrátane 6-stupňovej robotizovanej prevodovky Selespeed.
Alfa Spider nadväzuje na slávnu tradíciu Alfy Romeo v tomto segmente -- Giulitetta Spider, Duetto či modely z 90. rokov. Nový Spider je priestranný dvojmiestny automobil, pod prednou kapotou má motor 2,2 JTS s výkonom 185 k alebo silnejší 3,2 JTS s 260 k.
Znovuzrodený Opel GT
Mnohí automobiloví nadšenci považujú legendárny Opel GT zo 70. rokov za kultový model. Teraz táto legenda ožije na autosalóne v Ženeve. Vo svetovej výstavnej premiére sa však predstaví úplne nový dvojsedadlový roadster Opel GT s príťažlivým dizajnom, pohonom zadných kolies a prepĺňaným štvorvalcom s priamym vstrekovaním benzínu. Výrobca očakáva, že nadviaže na odkaz pôvodného Opla GT, ktorý sa vyrábal v rokoch 1968 až 1973. Nový Opel GT poháňa vpredu uložený prepĺňaný dvojliter s výkonom 260 k, ktorý sa prenáša na kolesá zadnej nápravy. Táto koncepcia spolu s dobrým rozložením hmotnosti sľubuje nevšedné zážitky. Opel GT dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h pod šesť sekúnd a dosiahne rýchlosť vyše 230 km/h. Originálnym prvkom je pevná skladacia strecha, ktorá sa po zložení dokonale ukryje do karosérie.
Mitsubiushi: športový Colt CZC a Concept-EZ MIEV
Dva roky po uvedení modelu Mitsubishi Colt v päťdverovej karosérii a rok po predstavení jeho trojdverovej verzie odhalí Mitsubishi Motors v Ženeve tretieho člena európskej rodiny vozidiel Colt. Športový Colt CZC coupé-cabriolet vznikol v spolupráci s legendárnym talianskym konštruktérom Pininfarinom. Je postavený na platforme Coltu hatchback a má rázvor 2,50 m, ktorý je spoločný pre všetky Colty a zároveň najdlhší v triede. Pod kapotou je najvýkonnejší motor, ponúkaný v segmente malých vozidiel v kategórii coupé-cabriolet. Pri objeme 1,5 litra dosahuje výkon 150 k, maximálnu rýchlosť 202 km/h a z pokoja na stovku zrýchľuje za 8,4 sekundy. V ponuke bude tiež benzínový motor s objemom 1,5 litra a výkonom 109 k. Výroba modelu Colt CZC coupé-cabriolet sa začne 7. marca vo výrobnom závode Pininfarina neďaleko Turína v Taliansku. K zákazníkom v Európe sa dostane v priebehu druhého štvrťroka 2006.
Mitsubishi v Ženeve predstaví vo svetovej premiére aj svoje vízie automobilových technológií a architektúry v podobe konceptu-EZ MIEV. Tento dlhodobý výskumný projekt vyústil do štúdie, ktorá nadväzuje na rôzne prototypy odvodené od súčasných modelov. Ultrakompaktný koncept EZ MIEV umožnil dizajnérom -- vďaka elektromotorom uloženým v nábojoch kolies -- oslobodiť sa od objemnej mechaniky pohonu, čím sa efektívne využije celý vnútorný priestor vozidla. Európski dizajnéri ukryli v nábojoch 20" kolies elektromotory s celkovým výkonom 80 kW (4x20 kW), čo je 110 k. Zdrojom energie je systém lítiových akumulátorov Li-ION, ktoré sú uložené pod podlahou vozidla.
StoryEditor