Napriek výkyvom na svetových trhoch dodal vlani DaimlerChrysler viac nákladných vozidiel než kedykoľvek predtým, pričom celkový odbyt 537-tisíc kamiónov predstavuje zvýšenie oproti roku 2005 o 1,4 percenta.
K tomuto výsledku dopomohla aj obsiahla modelová ponuka s piatimi značkami nákladných áut, ktorými skupina nákladných vozidiel DaimlerChrysler disponuje, ako aj úspech inovatívnych produktov spojených s dieselovou technológiou BlueTec. Markantne znižuje škodlivé emisie vo výfukových plynoch. V Spojených štátoch a Japonsku DaimlerChrysler profitoval najmä zo zvýšenia dopytu kvôli novým ekologickým normám, ktoré konkurencia až s takým prehľadom nezvláda. Medziročný rast, a to z 102 400 na 106 400 vozidiel, zaznamenal okrem iného aj v západnej Európe. V Južnej Amerike zvýšil odbyt z 38 900 na 39 500 vozidiel. Rekordný počet 932 registrácií a vedúce miesto medzi dodávateľmi všetkých kategórií nákladných automobilov nad 6 t (N2 až N3) dosiahol DaimlerChrysler vlani v SR.
Neprekonateľný Actros
V roku 2006 bolo celosvetovo dodaných 59 700 kamiónov Mercedes-Benz Actros, čo je ešte viac ako v roku 2005, keď noví majitelia získali 59 500 nových vozidiel. S trhovým podielom 20,32 percenta obsadil Actros prvú priečku vo svojej kategórii aj na Slovensku. Minuloročný celosvetový odbyt vyše 28 000 nákladných vozidiel Mercedes-Benz s technológiou BlueTec potvrdil správnosť zamerania vývojárov skupiny nákladných vozidiel DaimlerChrysler na túto hospodárnu a ekologickú technológiou, ktorá spĺňa emisné normy Euro 4 a 5. Ako sľubná sa ukázala iniciatíva Mercedes-Benz Safety Truck, ktorá predstavuje vozidlá obsahujúce všetky sériovo dostupné asistenčné a bezpečnostné systémy. Ide o prezentačnú akciu, ktorej cieľom je poukázať na nutnosť vývoja kamiónov aj smerom k pohodliu a bezpečiu ich obsluhy. V minulom roku rozšíril ponuku špeciálnych vozidiel koncernu univerzálny Mercedes-Benz Unimog U20.
Canter je úspešný aj u nás
Na ázijských trhoch sa vlani umiestnilo tiež 186 600 vozidiel Mitsubishi Fuso, čím si táto osobitne v Japonsku žiadaná značka zvýšila odbyt oproti predchádzajúcemu roku o 4,3 percenta. Popri novej generácii Cantera s bežným dieselovým pohonom zaujal aj nový ľahký nákladný výnimočne ekologický Canter Eco Hybrid. Veľmi úspešné bolo aj etablovanie sa Cantera na slovenskom trhu, keď v roku 2006 dosiahol podiel 7,75 % v kategórii N2 (3,5 -- 12t), čo skutočne nie je málo. V roku 2007 sa očakáva cyklické a z dôvodu zmeny emisných noriem výrazné oslabenie niektorých trhov, pričom v Európe sa počíta iba s miernym znížením dopytu. Trhy ovplyvnené prichádzajúcimi emisnými predpismi sa však podľa neho už v roku 2008 opäť zotavia.
StoryEditor