StoryEditor

Luxus je mŕtvy, nech žije luxus!

31.08.2006, 00:00
Vždy sa nájdu ľudia, ktorí môžu a chcú minúť 6-tisíc amerických dolárov za sprchový záves, 12-tisíc dolárov za chladničku alebo vyše 40-tisíc dolárov za sporák - napriek tomu, že väčšinu dní v týždni aj tak večerajú v meste.

Ešte nedávno bol rozdiel medzi luxusnými vecami a vecami určenými pre obyčajných smrteľníkov obrovský. Dnes sú elegantné veci s pekným dizajnom dostupné takmer pre každého. Ak si chce extravagantný vlastník domu zariadiť svoj "hrad", musí skutočne dobre hľadať, aby našiel veci, ktoré nikto iný mať nebude.

Superchladnička za odmenu
Vždy sa nájdu ľudia, ktorí môžu a chcú minúť 6-tisíc amerických dolárov za sprchový záves, 12-tisíc dolárov za chladničku alebo vyše 40-tisíc dolárov za sporák - napriek tomu, že väčšinu dní v týždni aj tak večerajú v meste. Výkonný riaditeľ prieskumnej agentúry Luxury Institute Milton Pedraz (jeho inštitúcia monitoruje životný štýl najbohatších Američanov) tvrdí, že aj keď rozličné prístroje a zariadenie v domácnosti majitelia nebudú používať, chcú mať to najlepšie zo všetkého. "Je to symbol ich statusu a akási odmena za ich prácu," povedal pre internetový portál forbes.com.
S takouto interpretáciou až tak nesúhlasí prezident prieskumnej spoločnosti Unity Marketing Pam Danziger, podľa neho nemá sociálny status s týmito superdrahými nákupmi nič spoločné. "Skutočne bohatí ľudia nepotrebujú potvrdzovať svoj status vecami. Vedia, kto sú a čo vlastnia a nepotrebujú, aby to vedeli aj iní," vyhlásil Danziger. Ten považuje za normálne, ak si majiteľ do domu za desiatky miliónov dolárov kúpi vázu za 10-tisíc dolárov.

Generácia X
Posledné prieskumy Luxury Institute ukázali, že americké domácnosti s ročným príjom vyšším ako 240-tisíc dolárov míňajú svoje peniaze na luxusné veci a služby stále viac: v posledných rokoch na ne míňajú až 20 percent domáceho rozpočtu. Zaujímavé je, že mladšia generácia boháčov si na luxusné veci potrpí oveľa viac, ako ich rovnako zabezpečení rodičia. Generácia X, ako sa všeobecne označujú dnešní 30- roční, míňa o 60 percent financií viac na luxusnú kozmetiku, o 47 percent viac na luxusné módne doplnky a o 37 percent viac na luxusné oblečenie ako ich rodičia. Tí zase uprednostňujú kvalitné umenie, domy a zariadenie do domácností a šperky. Celkovo však minú obe generácie na luxusné veci rovnako veľa peňazí.
Skutočný luxus znamená jedinečnosť a manufaktúru. Veci, ktoré sú ručne vyrobené z drahých a exotických materiálov a ktoré dostať len v malých luxusných manufaktúrach a obchodíkoch - presne toto je trend, ktorý začína prevládať.
Na Slovensku luxusné manufaktúry zatiaľ neexistujú. Aby sme vám uľahčili hľadanie, našli sme zariadenie do domácnosti, ktoré vie maximálne zaťažiť peňaženku, na internete. Cena, ktorá je pri týchto výrobkoch uvedená, však často nie je definitívna: vždy sa totiž nájde predajca, ktorý ich ponúkne za viac. Alebo kupec, ktorý rád viac zaplatí...

Luxusné tipy:
- www.calspas.com (sauny, vane, kozuby, biliardové stoly)
- www.leron.com (obrusy, posteľné obliečky, závesy)
- www.graciousstyle.com (potreby na stolovanie)
- Svetový kongres o luxuse: www.worldluxurycongress.com


menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
23. december 2024 01:11