V zmluve o komplexnom cestovnom poistení s komerčnou poisťovňou nájdete kontakt na asistenčnú službu, na ktorú sa môžete obrátiť vtedy, ak v zahraničí ochoriete. Poisťovne majú rôzne asistenčné spoločnosti, sú k dispozícií 24 hodín denne a komunikujú po slovensky. Asistenčnej spoločnosti musíte oznámiť vaše meno a priezvisko, číslo poistnej zmluvy, prípadne číslo poistnej karty, dobu platnosti poistenia, adresu a telefónne číslo miesta, na ktorom sa nachádzate a kde je možné vás zastihnúť. Ak potrebujete pomoc veľmi naliehavo, vyhľadajte najskôr pomoc lekára a preukážte sa poistnou zmluvou alebo poistnou kartou. Po uhradení poplatkov za ošetrenie v hotovosti si od lekára vyžiadajte originál potvrdenia o ošetrení s uvedením diagnózy a doklad o zaplatenej sume. Čo musia obsahovať doklady, ktoré si chcete dať na Slovensku preplatiť na základe zmluvy o cestovnom poistení? Účet by mal obsahovať okrem mena lekára, názvu zdravotníckeho zariadenia aj diagnózu a rozpis jednotlivých úkonov s ich cenou. Účet, kde je uvedená len suma, nestačí.
Po návrate na Slovensko vám komerčná poisťovňa účty preplatí. Ak vás hospitalizovali, je potrebné hneď, najneskôr však do 48 hodín, kontaktovať asistenčnú spoločnosť. Potrebný lekársky prevoz je možný len so súhlasom asistenčnej spoločnosti alebo poisťovne. Čo ak ste mali v cudzine dopravnú nehodu a váš úraz zavinila konkrétna osoba? V tomto prípade musíte poisťovni predložiť aj policajnú správu. Ak úraz, ktorý ste utrpeli v zahraničí, bude mať trvalé následky, oznámte to poisťovni hneď po návratení sa na Slovensko.
V čom vám pomôže asistenčná služba
- asistuje 24 hodín a 7 dní v týždni pri vašej návšteve u lekára či hospitalizácii
- ak vás hospitalizujú, služba koordinuje vašu zdravotnú starostlivosť s miestnymi lekármi
- ak nerozumiete dobre svojmu ošetrujúcemu lekárovi v zahraničí, informujú vás pravidelne o vývoji vášho zdravotného stavu
- organizuje návrat domov vrátane zdravotného sprievodcu
- v prípade nevyhovujúcej zdravotnej starostlivosti sa služba postará o premiestnenie do iného zdravotného zariadenia
- asistenčná služba garantuje úhradu nákladov za vaše ošetrenie a hospitalizáciu
- informuje vašu rodinu o vašom zdravotnom stave
- služba vám zabezpečí náhradnú dopravu do vlasti, ak ste pre hospitalizáciu nemohli použiť pôvodne plánovanú dopravu.
Union poisťovňa
Zmluvnou asistenčnou službou poisťovne je EuroCross International.
Allianz-Slovenská poisťovňa
Zmluvnou asistenčnou spoločnosťou je Mondial Assistance, ktorá je priamo zastúpená 37 lokálnymi kanceláriami v 28 krajinách. Ročne vybavili takmer 12 miliónov poistných udalostí.
Generali Poisťovňa
Pomoc poisteným v zahraničí v naliehavých situáciách poskytuje spoločnosť Europ Assistance na čísle +421 2 5933 2266.