StoryEditor

Odovzdávanie Oscarov - najlepší biznis na svete

26.02.2003, 23:00

Napriek vojnovým a protivojnovým náladám a recesii v reklame sa jednej z najväčších mediálnych spoločností Walta Disneyho, televíznej stanici ABC, prekvapivo dobre darí predávať reklamný čas počas odovzdávania cien Americkej filmovej akadémie -- Oscarov. Okrem toho, že neustále ženú kolieska filmového priemyslu, spúšťajú rad aj iných reakcií, každoročne vytvárajú nové pracovné príležitosti.

Priemerná cena za tridsaťsekundový reklamný spot počas slávnostného gala večera sa pohybuje od 1,3 až po 1,4 mil. USD, čo predstavuje mierny nárast oproti minulému roku. Pre úspešné firmy je to najlepšia príležitosť pripomenúť verejnosti, aby na jej úspech náhodou nezabudla. Je to príležitosť začať a predstaviť nové produkty, ciele, stratégie, ako aj doterajšiu kreatívnu prácu a kampane. Medzi tohtoročných najväčších kupcov reklamného času patria v súčasnosti najprosperujúcejšie spoločnosti American Express, General Motors, J.C. Penney, MasterCard, PepsiCo atď. Úspešný predaj vysielacieho času spoločnosťou ABC naznačuje, že televízny trh je aj naďalej silný, čo kontrastuje s predajom reklamy v novinách a časopisoch. Ani načasovanie odovzdávania cien americkej filmovej akadémie nemôže byť lepšie -- na jar, keď sa predstavujú nové módne trendy a hity. A tým ženy nevedia nikdy odolať.

Nebeská márnivosť
Dobrí obchodníci už dávno prišli na to, že odovzdávanie Oscarov nie je len o filmoch, ale aj o módnom biznise. Prieskumy totiž dokázali, že zo 41,7 milióna divákov sleduje tento gala program až 25,8 milióna žien. A na tie tento rok už po druhýkrát poľuje odevná spoločnosť J.C. Penney, ktorá sa stala i maloobchodným sponzorom veľkolepej šou. "Žiadny iný program v priamom prenose nepritiahne viac žien," hovorí šéf oddelenia obchodu a marketingu spoločnosti ABC Mike Shaw. To zamestná nielen výrobcov odevov a obchodné domy, ale opätovne aj reklamné agentúry. Tie si potom na predstavenie svojich nových letných kolekcií objednávajú nové reklamné šoty.

Spoločnosti na ťahu
Filmová akadémia tvrdí, že odovzdávanie cien bude tento rok pokračovať aj v prípade vojny s Irakom. Pre pracovníkov marketingu je to pozitívny signál. "Najvýznamnejšie spoločnosti v USA nemajú inú možnosť ako dávať reklamu. Iná cesta nie je," tvrdí Mike Shaw. "Byť úspešný je zostať na vrchole a akadémia vrchol predstavuje," dodáva. Spoločnosť PepsiCo. napríklad v týchto dňoch finišuje s prípravou novej reklamnej kampane, ktorej hviezdou sa stala najvýraznejšia speváčka tria Destiny´s Child Beyonce Knowles. Tá odstavila zapadajúcu hviezdu Britney Spears. Aj najväčší americký inzerent General Motors tvrdí, že na reklamné šoty počas gala večera sú ochotní minúť veľké financie a hneď si objednali 3,5-minútový reklamný spot. Okrem toho rozbiehajú dvojstranovú farebnú reklamnú kampaň v denníkoch ako USA Today, The Wall Street Journal a The New York Times vychvaľujúc oscarový večer slovami: "Zapnite si odovzdávanie cien filmovej akadémie túto nedeľu a pozrite sa na hviezdy kadilakov z prvého radu."

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
19. apríl 2024 01:41