StoryEditor

TEST: Toyota Corolla Wagon 1,4 VVT-i

19.01.2003, 23:00

Minuloročná novinka od Toyoty -- už deviata generácia bestselleru v nižšej strednej triede s názvom Corolla, sa od začiatku predával ako troj- alebo päťdverový hatchback a minivan s názvom Verso. Dnes prichádzajú ďalšie dve verzie -- elegantný sedan a praktické rodinné kombi. My sme testovali verziu wagon, čiže kombi, so základným benzínovým motorom 1,4 VVT-i, vybavenú druhým z troch stupňov výbavy -- nazvaným Linea Terra.
POZÍCIA NA TRHU
Podľa najčerstvejších štatistík Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP SR) predala značka Toyota za minulý rok na našom trhu 1 731 osobných a malých nákladných automobilov. To je 10. miesto v celoročnom rebríčku predaja a najlepšie umiestnenie zo všetkých ázijských značiek (Toyota už predstihla aj Daewoo). Modelový rad Toyota Corolla je po typoch Yaris a RAV 4 tretím najpredávanejším v ponuke značky na Slovensku. Minulý rok sa predalo 272 automobilov Toyota Corolla všetkých verzií.
KONKURENTI
Medzi najväčších konkurentov tohto rodinného kombíka môžeme zaradiť na našom trhu napríklad typy Citroën Xsara Break, Fiat Palio Weekend, Fiat Stilo Multispace, Ford Focus kombi, Renault Mégane kombi, Škoda Octavia kombi či VW Golf Variant. Ako sa drží modelový rad Toyota Corolla, si môžete pozrieť v tabuľke.
FINANCOVANIE A OPÄTOVNÝ PREDAJ
Toyota Corolla sa dá na našom trhu kúpiť za cenu od 479 500 Sk. Toľko stojí trojdverová Corolla 1,4 VVT-i Base. Najdrahšou verziou je športová Corolla 1,8 VVT-i T Sport s cenou od 959 500 Sk. Autorizovaní obchodníci značky Toyota ponúkajú všetky moderné programy financovania vrátane lízingu. Predaj ojazdeného automobilu Toyota je bez väčších problémov.
TECHNICKÁ ÚROVEŇ
Európsky orientovaný dizajn novej Corolly vznikol v juhofrancúzskom dizajnérskom centre ED, odkiaľ pochádza vzhľad aj menšieho Yarisa a onedlho -- v máji -- aj nového väčšieho súrodenca s názvom Avensis. Podobnosť kombíka s menším hatchbackom nie je náhodná, zmenili sa mu najmä predné svetlomety, ktoré sú väčšie a zadná partia je dlhšia o 20,5 cm. Vzhľad vozidla vyvoláva pocit dôvery a pohodlia už pred nastúpením. Je stvárnený v modernom robustnom štýle -- "veľa plechu, málo skla" -- čiže spodná hrana okien sa začína vyššie a pokrývajú menšiu bočnú plochu. Vozidlo je oproti predchodcovi aj výrazne vyššie. Masívna prístrojová doska vzbudzuje dôveru robustnosťou, tmavý plast korešponduje s poťahom na sedadlách a na dverách. Všetky ovládače sú dostatočne veľké, logicky umiestnené a ergonomicky premyslené. Druhý stupeň sériovej výbavy Linea Terra obsahuje aj elektricky ovládané predné okná a vonkajšie spätné zrkadlá. Vozidlo malo vo výbave aj centrálne uzamykanie a imobilizér. Výškovo nastaviteľné je sedadlo vodiča aj volant. Radenie päťstupňovej prevodovky je príkladne ľahké a presné. Posilňovač riadenia pracuje elektricky s premenlivým účinkom. Prispieva to k pohodliu v malých rýchlostiach a väčšej tuhosti pri vyššej, ale aj k nižšej spotrebe paliva. Batožinový priestor je nielen veľký, ale aj dobre prístupný. Jeho spodná hrana je nízko, zasahuje až do zadného nárazníka. Celková dĺžka úložnej plochy po sklopení zadných sedadiel narastie až na 136 cm. Zadné sedadlo je delené v pomere 40 : 60 a po sklopení vznikne celkom rovná úložná plocha. JAZDNÉ VLASTNOSTI
Základný benzínový motor s objemom 1,4 l netreba podceňovať. Vďaka technike variabilného časovania ventilov VVT-i poskytuje veľmi slušný výkon takmer 100 koní, čo 1 165 kg ťažkému vozidlu umožňuje dosiahnuť maximálnu rýchlosť 185 km/h. Aj zrýchlenie z 0 na 100
km/h za 12 s je plne postačujúce. Kombi s touto motorizáciou vás teda pohodlne odvezie aj v pätici a na dlhšie túry. Charakteristika nárastu výkonu motora je takmer lineárna. Agregát beží s minimálnymi vibráciami a hlukom, podradiť musíte iba pri plnom zaťažení na diaľničnom úseku so stúpaním. Podvozok je vyladený o niečo tuhšie, ale stále pohodlne. Má to svoju výhodu pri rýchlej jazde aj pri vyššom zaťažení. Neutrálne jazdné vlastnosti s predným pohonom umožňujú pri príliš rýchlom prejazde zákruty ubratím plynu dostať vozidlo do pôvodného smeru.
Bezpečnosť
Corolla má v sériovom bezpečnostnom balíčku systémy ABS a EBD (elektronické rozdeľovanie brzdného tlaku). Za príplatok dostanete aj systém kontroly stability VSC a trakčný systém TCS. Vpredu nájdete sériovo airbag vodiča a spolujazdca, po doplatení aj dva bočné. Vozidlo má tuhú bezpečnú karosériu s nedeformovateľnou kabínou. Predný nárazník zasa znesie náraz pri nižšej rýchlosti bez väčších strát a ani predné svetlomety vtedy nepotrebujú výmenu. Stačí im len vymeniť úchytky na karosériu.
Hospodárnosť
Na hlavnú prehliadku treba ísť s novou Corollou iba každých 30 000 km, raz za rok musíte vymeniť motorový olej s filtrom. Na vozidlo je tradičná záruka 3 roky alebo do najazdenia 100 000 km a na prehrdzavenie karosérie 12 rokov. Cena základnej verzie Corolly navyše prednedávnom príjemne a citeľne klesla, je to teda dobrá investícia s výhodným pomerom cena/výkon. Naša spotreba počas testu nedosahovala údaje nad 7 l/100 km.
Záverečné hodnotenie
Nová Toyota Corolla kombi zaujme najmä rodinne orientovaných zákazníkov s deťmi a kočíkom (prípadne aj dvoma). A to najmä elegantným vzhľadom, variabilným interiérom a veľkým batožinovým priestorom.
Technické údaje:
Charakteristika: dvojpriestorová päťmiestna karoséria typu kombi, pohon prednej nápravy, päťstupňová manuálna prevodovka
Motor: radový zážihový štvorvalec, štyri ventily na valec, DOHC, uložený vpredu naprieč
Podvozok: samonosná karoséria, nezávislé pruženie vpredu McPherson, vzadu vlečená náprava, torzné tyče, kotúčové brzdy vpredu chladené vzduchom, ABS, pneumatiky s rozmerom 195/60 R15
Zdvihový objem: 1 398 cm3
Max. výkon: 71 kW (97 k)/ 6 000 min-1
Max. krút. mom.: 130 Nm/ 4 400 min-1
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 12,0 s
Max. rýchlosť: 185 km/h
Priemerná spotreba: 6,7 l /100 km
Rozmery: 4 385 x 1 710 x 1 520 mm
Objem bat. priestoru: 402 l
Objem palivovej nádrže: 55 l
Pohotovostná hmotnosť: od 1 165 kg
Cena: od 549 500 Sk

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
04. máj 2024 16:27