Najviac výhrad proti zákonu o ochrane utajovaných skutočností sa týka faktu, že Národný bezpečnostný úrad (NBÚ) pri bezpečnostných previerkach osôb alebo organizácií nemusel zdôvodňovať svoje rozhodnutia. Takisto možnosti odvolania sa proti výroku NBÚ boli viac-menej len teoretické.
Neúnosnosť platného zákona sa stala dôvodom na jeho novelizáciu -- ako však tento zámer dopadne, dnes nevie povedať nikto. Záujmy zainteresovaných inštitúcií (NBÚ, parlamentu, sudcov...) sa totiž vo viacerých bodoch zásadne rozchádzajú.
Priveľa oprávnených osôb. Podľa platného zákona sa s utajovanými skutočnosťami môže bez bezpečnostnej previerky oboznamovať prezident, poslanci NR SR, sudcovia, členovia vlády, vyšší štátni funkcionári, predseda a podpredseda NKÚ, prokurátori a starostovia obcí. Navrhovaná novela však tento počet osôb radikálne redukuje na troch najvyšších ústavných činiteľov -- prezidenta, predsedu NR SR a premiéra -- a na sudcov ústavného súdu.
...
Zostáva vám 85% na dočítanie.