Grafika v počítačových hrách bude už čoskoro vďaka výskumu nemeckej Univerzity Saarland omnoho realistickejšia. Na veľtrhu CeBIT predstavil tím expertov techniku osvetlenia, známu aj ako ray-tracing, ktorá funguje s použitím procesorov relatívne nenáročných na elektrinu. Doteraz bolo možné generovať realistické obrázky iba vďaka výkonným počítačom. Vedci však dokázali, že rovnaký efekt môžu dosiahnuť aj s upravenými čipmi a high-end grafickými kartami. Grafika v počítačových hrách sa podľa internetovej stránky spoločnosti BBC v súčasnosti renderuje pomocou techniky známej ako rasterizácia, ktorá vykresľuje scénu s použitím polygónov. Svätým grálom pre vývojárov je použitie techniky ray-tracing na zobrazenie omnoho realistickejších scén, ktoré modeluje pomocou svetelných lúčov odrážajúcich sa od objektov. Rovnakú techniku používa filmové štúdio Pixar pri výrobe rozprávok a režisér Peter Jackson ju využil počas nakrúcania filmovej trilógie Pán prsteňov.